יום רביעי, 23 במאי 2012

ותיקים חדשים


ותיקים חדשים
פורסם באתר בתאריך: 23/05/2012
לפני כשנה יצאה המועצה בקול קורא לוועדי היישובים להקים מועדונים לאוכלוסיית הותיקים בקריטריונים אחידים * עד כה אימצו 8 יישובים את המודל שזכה השבוע לשבחים גם ממשרד הרווחה * ראש המועצה משה דדון מכוון גבוה: "מועדון ותיקים בכל אחד מ-57 היישובים במטה יהודה"

אחת החובות המוסריות של החברה הישראלית מתבטאת ביחסה לאוכלוסייה הותיקה שתרמה תרומה רבה ומשמעותית להקמת המדינה וביסוסה בכל תחומי החיים. במועצה האזורית מטה יהודה פועלות אינספור תוכניות שמשדרגות בעקביות את איכות חייהם של הגמלאים.

אחת מהן יצאה לדרך בשנה שעברה כשהמועצה יצאה בקול קורא לוועדי היישובים להקים מועדונים לאוכלוסיית הותיקים בסטנדרטים גבוהים ובקריטריונים אחידים: שני ימי פעילות בשבוע, מבנה מותאם אוכלוסייה (נגישות, אוורור, מרחב), מינימום של 10 משתתפים בפעילות, הגשת כיבוד קל או ארוחה לפי בחירה ופעילויות מגוונות ומותאמות צרכים.

התוכנית, שמוביל אגף הרווחה מסובסדת על ידי המועצה, הוועדים והתושבים עצמם בהתאם לאופי הפעילות בכל יישוב.
"הרעיון שעומד מאחורי העשייה הברוכה הוא שחובתנו כאנשי ציבור ופעילים לנהוג באופן מסביר פנים לאוכלוסייה יקרה שתרמה רבות מזמנה וממרצה לשגשוגה של מטה יהודה", אומר ראש המועצה משה דדון ומוסיף: "אנו מתרגמים מאמץ מחשבתי לידי מעשה ופנינו נשואות כל העת לשדרוג איכות חייהם של התושבים".

ב-8 יישובים יצאה התוכנית אל הדרך: אורה, גבעת יערים, צובה, מסילת ציון כפר אוריה, זכריה, נחשון וצרעה. כך למשל בזכריה נהנים המשתתפים מחוגי ספורט והרצאות, בצובה משלבים בין חוגים לטיולים ובמסילת ציון מתמקדים באהבת הקהל המקומי שמנצל את שעות הפנאי למשחקי ברידג' סוחפים.

ראש המועצה אף סייר השבוע בין המועדונים והתרשם מקרוב מהפעילות התוססת.
ביישובים נוספים נמצאים בתהליך בניית המועדון ובהם לוזית, עין רפא, עין נקובא, זנוח, שדות מיכה, מוצא ועוד. בצור הדסה מתקיימת פעילות בסיוע המועצה.

"נאמץ את המודל במועצות נוספות"

על הצלחת התוכנית העידה השבוע גם אירית בוז'ו, מפקחת משרד הרווחה, שביקרה במשרדי אגף הרווחה במועצה האזורית מטה יהודה והחמיאה למועצה ולעומד בראשה על המודל הייחודי. "זוהי תוכנית ראויה לשבח", אמרה בוז'ו והוסיפה: "אמליץ על אימוץ המודל שהותווה במטה יהודה גם למועצות אחרות. יש לנו הרבה מה ללמוד מהיוזמה והגיבוי שקיבלה מראש המועצה משה דדון".

לכתבה המלאה >>

 
 
שלכם
ראש המועצה