יום רביעי, 16 במאי 2012

הנוער בשלטון


הנוער בשלטון
פורסם באתר בתאריך: 16/05/2012
במסגרת שבוע הנוער במטה יהודה פינתה הנהלת המועצה את מקומה לתלמידי בתי הספר ליום אחד. את כסא ראש המועצה, משה דדון, תפס רון רפאלי, תלמיד כיתה י"ב ממושב תרום. דדון: "הנוער במטה יהודה מגלה מעורבות ואחריות בנעשה בקהילה. בעתיד, אין ראויים מהם להחליף אותנו, ולא רק ליום אחד"

רון רפאלי, תלמיד כיתה י"ב שנכנס לתפקיד ראש המועצה זכה לתמיכה מקיר לקיר כשהעלה לדיון ארבעה נושאים עיקריים וקיבל את אישורם של חברי המליאה פה-אחד לתוספת תקציב של 250 אלף שקל לפעילויות הנוער במטה יהודה

מדי שנה מתקיים במועצה האזורית מטה יהודה שבוע הנוער המסורתי, במהלכו נערכים חילופי שלטון ליום אחד. ביום שלישי, 15 במאי, נערכו במועצה חילופי שלטון בזמן שכ-50 בני נוער תפסו את כיסאותיהם של ראש המועצה,  משה דדון, מנהלי המחלקות והאגפים, במטרה להשמיע את קול הנוער במועצה ולאפשר לתלמידים לחוות את החוויה הדמוקרטית מצד ההנהגה.

יום חילופי השלטון התקיים במסגרת אירועי שבוע הנוער ובהם ערב הוקרה לתנועות הנוער וערב להקות נוער במועצה. הפעילות כולה רוכזה בידי אגף חברה ונוער של המועצה האזורית מטה יהודה.

על מנת להדגיש את חשיבות יום חילופי השלטון הצטרפו המנהיגים הצעירים לפגישות עבודה יחד עם בעלי התפקידים במועצה ואף לקחו חלק בראיונות של מועמדים לניהול בתי ספר במטה יהודה.

כל מי שנכח בראיונות לא הסתיר את התפעלותו מהשאלות הרציניות שהציגו המנהיגים הצעירים. רון רפאלי, תלמיד כיתה י"ב מהמושב תרום, שנכנס לתפקיד ראש המועצה יצא יחד עם משה דדון לפגישה במשרד הפנים, הביע עניין רב והנהיג בהצלחה את המועצה לאורך כל היום.

בסיום היום עמד רפאלי בראש ישיבת מליאת המועצה החגיגית אותה ניהל ביד רמה במרכז 'יד חריף'. הישיבה הוקדשה לנושאים בוערים שעומדים על סדר יום של בני הנוער במועצה ורפאלי זכה לתמיכה מקיר לקיר כשהעלה לדיון ארבעה נושאים עיקריים וקיבל את אישורם של חברי המליאה, פה-אחד, לתוספת תקציב של 250 אלף שקל לפעילויות הנוער במטה יהודה.

חברי המליאה דנו במעורבות של בני הנוער בחברה הישראלית לאור התופעות השליליות והאלימות שנחשפות באופן תדיר בתקופה האחרונה. בין היתר, הוחלט כי בני הנוער במטה יהודה ייצאו בקול קורא נגד האלימות וינקטו בפעולות כחלק מהיותם תושבים ואזרחים אכפתיים במדינת ישראל. חברי המליאה המבוגרים התייחסו לדיון במלוא העניין, הציעו לבני הנוער הצעות לפעולה ובהם פורום הידברות וקביעת יום בנושא תאונות דרכים.

כמו כן, דנו הנוכחים בחינוך ערכי ובהעמקת הפעילות בתנועות נוער, חיזוק המעורבות של המנהיגות הצעירה (מד"צים ומועצת הנוער) במטה יהודה, ותגמול מדריכי הנוער והענ"קים ביישובים, באמצעות הענקת מלגות וסיוע בשכר דירה. זאת, על מנת למשוך כוח אדם איכותי לקהילה ומתוך הבנה כי מעורבות תיצור קהילה חיובית וכי חיזוק היישובים הינו אינטרס של הכלל.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדוןפרגן לבני הנוער במועצה ואמר: "בני הנוער הם העתיד שלנו. יום יבוא, ולא יהיו ראויים מהם להחליף אותנו, ולא רק ליום אחד. הם מגלים מעורבות יוצאת דופן בקבלת החלטות בקהילה לאורך כל השנה, והפעילות היום נועדה לחזק בבני הנוער את האמונה שיש ביכולתם להשפיע על חיי הקהילה והחברה בישראל. המנהלים במועצה נהנו לא פחות מבני הנוער, משום שיום זה העניק להם הזדמנות לחשוף בפניהם את המלאכה הרבה שנעשית עבור התושבים".

לכתבה המלאה >>

 

 

שלכם
ראש המועצה