יום רביעי, 16 במאי 2012

נערכים לקיץ: פעולות מניעה נגד מפגעי יתושים


נערכים לקיץ: פעולות מניעה נגד מפגעי יתושים
פורסם באתר בתאריך: 16/05/2012
לקראת הקיץ פוזרו 10,000 דגים זוללי זחלי יתושים לאורך נחל שורק * במועצה קוראים לתושבים לסייע גם הם בנקיטת פעולות פשוטות לטיפול ולמניעה

המועצה האזורית מטה יהודה בשיתוף היחידה האזורית לאיכות הסביבה "שורק"  משקיעות מדי שנה משאבים רבים בטיפול במפגעי דגירות היתושים והתרבותם. לאחרונה פוזרו 10,000 דגיגים לאורך נחל שורק בעקבות עליית הטמפרטורות והתפתחותם של זחלי יתושים בנחל, בעיקר בנקודות של מים עומדים. הפעילות בוצעה על ידי נציגי המועצה, יחידת 'שורק' וחוות 'נעים במים' שבמושב רמת רזיאל.

הדגיגים שפוזרו טורפים את זחלי היתושים בעודם במים, בטרם יהפכו ליתושים בוגרים. לפיזור הדגיגים מספר יתרונות. בין היתר, יוצרת פעולת הפיזור הדברה ביולוגית, חוסכת בהוצאות ובצורך לפזר חומרי הדברה כימיים. יתרון נוסף: הדגיגים מגיעים לכל שלולית לאורך גדות הנחל, גם למקומות בהם למדביר אין גישה. "פיזור הדגיגים התבצע בהצלחה רבה", אומרים בלשכת ראש המועצה משה דדון, וקוראים גם לציבור לנקוט בפעולות טיפול ומניעה. באמצעות התקנת רשתות בחלונות הבתים. 

מים עומדים, כידוע, מהווים מקום אידיאלי להתפתחות זחלי היתושים, מהם מתפתחים יתושים בוגרים שעלולים להעביר גם מחלות. על כן, מתבקש הציבור להימנע מהשקיית יתר בגינות, להקפיד על ריקון מים הנאספים בתחתיות עציצים, דליים, חביות, אגרטלים, וכן לנקז מים עומדים ממרזבים סתומים ולחורר כל צמיג שצובר מים. בעלי פנצ'ריות המחזיקים צמיגים משומשים מתבקשים לאחסנם באופן שמונע הצטברות מים על ידי כיסוי, קירוי ופינוי לאתר פסולת מסודר בהתאם לחוק. כן יש לוודא ריקון כלי הקיבול הביתיים אחת לשבוע, על מנת למנוע היווצרות מים עומדים במקלטים, גגות, דליים, תחתיות של עציצים וצמיגים, וככל הניתן להתקין רשתות בחלונות הבתים. 


 




שלכם
ראש המועצה