יום רביעי, 9 במאי 2012

הצלצול שייך להורים


הצלצול שייך להורים
פורסם באתר הבית  של המועצה האזורית מטה יהודה בראשותו של ראש המועצה משה דדון בתאריך: 08/05/2012
חילופי תפקידים: הורי בית הספר היסודי 'הר-טוב' תפסו את מקומם של המורים והעבירו שיעורים לתלמידים וגם למורים * בין הנושאים: צה"ל, זהות יהודית, יחסי יהודים ערבים, מערכת המשפט, אשליות אופטיות ומיקרו-ביולוגיה  * ראש המועצה, משה דדון: "חושבים מחוץ לקופסא"

שיתוף הפעולה בין המורים להורים בבתי הספר הוא אחד מעקרונות המפתח להצלחת הילדים במהלך שנות לימודיהם בבתי הספר. עקרון זה הינו חלק מהותי במדיניות המועצה האזורית מטה יהודה, אשר רואה בקשר ההדוק בין המועצה, המנהלים, המורים, ההורים והתלמידים כתנאי עיקרי להצלחה.

דוגמא הולמת לכך ניתן למצוא ב'יום הפתוח' שנערך בבית הספר היסודי 'הר-טוב' במהלכו החליפו כ-50 הורים את צוותי ההוראה והעבירו שיעורים בנושאים מגוונים: צה"ל, זהות יהודית, יחסי יהודים ערבים, משטרת ישראל, מערכת המשפט, גוף האדם, אשליות אופטיות, צמחי מרפא, מיקרו ביולוגיה, יוגה, קוסמטיקה, חינוך גופני, אמנויות לחימה, כדורגל, בעלי חיים, מחשבים, תזונה, יצירת סרטים, קרמיקה, מים, אמנות ומוסיקה.

כל הורה העביר שלושה שיעורים לקבוצות מגילאים שונים, שהורכבו מתלמידי א' עד ג' וד' עד ו', מה שיצר אינטגרציה בין תלמידי הכיתות. הילדים בחרו בשיעורים לפי תחומי עניין ולצידם ישבו גם המורים, שלמדו יחד מתוך מערכי השיעור המושקעים שהכינו ההורים.

"הרעיון היה לשבור את השגרה וליצור יום שיא על גיוון דרכי הוראה ובשותפות עם הנהגת ההורים", אומרת מנהלת בית הספר, חוה מגדל. "התלמידים התרגשו מאוד לקראת האירוע הלא שגרתי והעידו בשיחות הסיכום עם המחנכים וההורים שהם שמחים על ההזדמנות שניתנה להם להרחיב אופקים בנושאים חדשים. בהזדמנות זו אני מודה להורים, שעמלו רבות והשקיעו מזמנם וממרצם לקיום היום המוצלח".

במהלך היום הגיע לבית הספר ראש המועצה, משה דדון, אשר שיבח את ההורים והצוותים החינוכיים. "זוהי תעודת כבוד להורים, שהביעו נכונות לבוא ולהקדיש מזמנם הפרטי לטובת הילדים ולטובת בית הספר", אמר דדון. "העשייה בהר-טוב מעידה על חשיבה מחוץ לקופסא, על יצירה ועל שילוב מנצח בין הישגיות בלימודים לבין הטמעת ערכים". דדון אף ביקש לשמש כמורה מחליף ביום הפתוח הבא.

...



 




שלכם
ראש המועצה