יום חמישי, 10 במאי 2012

בריא זה הכי


בריא זה הכי
פורסם באתר בתאריך: 08/05/2012
בבית הספר היסודי עין הרים התקיים השבוע פסטיבל בריאות וקיימוּת * התלמידים שמעו הרצאות על היגיינה ותזונה נכונה, סעדו ארוחות בוקר בריאות וערכו פעילויות ספורט * במהלך השבוע נערכו סקרים שהעידו על הרגלי הבריאות החיוביים של התלמידים
 
תלמידי בית הספר היסודי 'עין הרים' השתתפו השבוע בפסטיבל בריאות וקיימוּת שנועד להטמיע ערכים של תזונה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על היגיינת הגוף.

השבוע נפתח ביום ראשון (29.4) בחלוקת פירות בכניסה לבית הספר על ידי הורים, מורים ונציגי מועצת התלמידים ונמשך בטקס פתיחה מרשים שכלל התעמלות בוקר לכלל התלמידים. במהלך השבוע התקיימו הרצאות על הרגלי תזונה ברחבי העולם ועל ההבדלים בין אופי המזון, כמותו ואיכותו בעולם המערבי, ובין מדינות אסיה ואפריקה. הרצאות אלה הועברו על ידי תלמידים נאמני בריאות. כמו כן, התקיימה הרצאה מפי נציגי מועצת התלמידים על חשיבות רחיצת הידיים בסבון בסיומה קיבלו התלמידים סבונים שנרכשו בסבוניה של בית הספר התיכון.
 
מנהלת בית הספר עופרה דוידוביץ' אמרה כי "במהלך הפסטיבל התקיימה גם פעילות ספורטיבית בהובלת המורים לחינוך גופני תחת הכותרת 'המרוץ לבריאות'. התלמידים והמורים נהנו מאוד מהפעילות וסיכמו בסיפוק את החוויה החינוכית".

בכפר האקולוגי נערכה פעילות בנושא "הלחם", במהלכה שמעו התלמידים הרצאה, למדו על כלי העבודה השייכים לקציר החיטה והכינו פיתות ששולבו בארוחות בוקר בריאות. במהלך השבוע הותאמו גם התכנים הלימודיים לנושא הבריאות. כך למשל, יצרו התלמידים פרצופים מפירות וירקות במסגרת שיעור מחשבים של 'קרן קרב'. בין לבין נהנו הילדים משיעור טניס, פעילות אירובית ושיעור שיאצו. הפסטיבל הסתיים ביום ספורט משותף של התלמידים עם הסבים והסבתות, בשיתוף מחלקת הספורט של המועצה ובהליכת בריאות בין-כיתתית משותפת. לפעילות שותף גם אגף שיפור פני הכפר והסביבה במועצה.

"הפעילות הינה חלק ממדיניות המועצה שמקדמת ערכים של בריאות וקיימות", אומר ראש המועצה, משה דדון, בהתייחס לפסטיבל. "תלמיד בעל מודעות אישית לאורח חיים בריא הופך לאדם בוגר בעל מודעות לעצמו ולסביבתו. שיתוף הפעולה ההדוק בין המועצה, המנהלים, הצוותים החינוכיים, ההורים והתלמידים במטה יהודה פתח את הדרך לקיום אירועים ופסטיבלים בעלי ערך חינוכי מן המעלה הראשונה".

לכתבה המלאה >>

שלכם 
ראש המועצה