יום שלישי, 3 בינואר 2012

מהפכה בשירותי הרבנות של המועצה מטה יהודה


מהפכה בשירותי הרבנות של מטה יהודה
פורסם באתר המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 03/01/2012
שירותי הרבנות במטה יהודה עוברים שינויים מהפכניים: מינוי הרב גד אטיאס לממונה על הכשרות מטעם משרד הדתות, קורסים והכשרות לרבנים וקבלת קהל קבועה במשרדי המועצה אחת לשבוע. ראש המועצה משה דדון: "ביצענו רפורמה מקיפה במחלקת הרבנות לטובת שדרוג השירות לתושבים"

רפורמה עמוקה במחלקה לשירותי דת ושירותי רבנות במועצה אזורית מטה יהודה: בהמלצת ראש המועצה משה דדון מונה הרב גד אטיאס לממונה על תחום הכשרות מטעם משרד הדתות. במסגרת תפקידו מזמין הרב את משגיחי הכשרות ביישובים למשרדי המועצה ובודק האם הם עומדים בתנאים ובכללים. במידת הצורך נערכים שיבוצים מחדש והכול באחריות ותחת פיקוח הדוק של המועצה על תחום אגרות הכשרות, תוך הכשרת משגיחי כשרות לאורך כל השנה.

במסגרת המהפכה התהדק הקשר של המועצה עם הרבנים האזוריים ובניגוד לעבר מקבלים התושבים במשרדי המועצה שירותי נישואין וקבורה, מקוואות ועירובין. אחת לשבוע בימי שלישי מתקיימת קבלת קהל שעוסקת באגרות נישואין ומתן כשרות מתוך מטרה לתת מענה הולם לצרכי התושבים בנושאים אלה.

המועצה מקיימת קשר הדוק עם הרבנים האזוריים שמכירים את צרכי התושבים בכל יישוב ויישוב והקימה מערך לוגיסטי הולם לצד עיבוי התכנים התורניים, הפעלת קורסים והכשרות לרבנים ולבלניות, שירות של הדרכת כלות לכל פונה, סיוע בפיתוח שירותי דת תואמי יישוב, הנפקת תעודת רווקות.

"בשלוש השנים האחרונות ביצענו רפורמה מקיפה במחלקת הרבנות לטובת שדרוג השירות לתושבים", אומר ראש המועצה משה דדון ומוסיף: "כיום, בניגוד לעבר, קיים חיבור בין המחלקה לשירותי דת ורבנות והמחלקה לתרבות תורנית לבין היישובים. כל נושא הכשרות עבר לידיו של הרב גד אטיאס וכל משגיח כשרות יודע שעליו בקריטריונים מוגדרים. כל המערך שודרג על מנת להעניק לתושבים את השירות היעיל ביותר".

ראש המועצה <a href='./משה_דדון.shtml'>משה דדון</a> עם חברי המועצה הדתית
ראש המועצה משה דדון עם חברי המועצה הדתית


שלכם
ראש המועצה