יום שלישי, 24 בינואר 2012

יום המעשים הטובים


יום המעשים הטובים
פורסם באתר  הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 24/01/2012
חנות 'מעשים טובים' נפתחת מדי יום שישי בבית הספר 'לביא'. הקונים: תלמידי בית הספר שהרשימו בהתנהגות טובה ובגילוי ערכים לאורך השבוע. ראש המועצה משה דדון: "מערכת החינוך במטה יהודה מובילה בערבות הדדית"

בבית הספר 'לביא' שבמועצה אזורית מטה יהודה מצאו דרך מקורית להטמיע ערכים בקרב התלמידים. מדי יום שישי מופעלת חנות 'מעשים טובים' שנפתחת עבור תלמידים שהרשימו בהתנהגות טובה ובגילוי ערכים לאורך השבוע. כל אחד מימות השבוע, ראשון עד חמישי, יכול לזכות כל תלמיד בציון לשבח על ויתור לאחר, ערבות הדדית, השקעה בלימודים, התנהגות הולמת ועוד. כך יכול כל אחד מהתלמידים לצבור עד חמישה ציונים לשבח ולקבל ביום שישי צילום של מטבעות שקל בהתאם להתנהגותו.

בחנות ישנו מבחר רב של מוצרים ממוחזרים מתרומות ההורים. בין היתר ניתן למצוא קלמרים, כלי כתיבה, משחקים, ספרים, צעצועים, כפפות, פנסים ומחזירי אור. הפריטים מחולקים לקופסאות לפי עלות משקל אחד ועד חמישה שקלים.

מנהלת בית הספר רוית גדנקן מציינת כי היוזמה מעודדת את התלמידים לערכים של ערבות הדדית, עזרה לזולת, קיימות ומחזור ובמקביל מגבירה את החשיבה המתמטית ושיקולי עלות תועלת. "זו חוויה אמיתית לעמוד מן הצד ולראות כיצד התלמידים מחשבים את הכדאיות של כל עסקה בחנות. הקמנו השנה את החנות כחלק ממדיניות שדוגלת בעזרה לזולת וכבוד בין מורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם".

משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "מערכת החינוך במטה יהודה מובילה בערבות הדדית וחנות המעשים הטובים בבית הספר לביא היא דוגמא מצוינת לכך. זהו שילוב מופלא בין קידום הישגים לימודיים להטמעת ערכים של כבוד הדדי ועזרה לזולת. כל יוזמה כזו תורמת להרחבת העשייה בבתי הספר תוך מתן דגש לקידום מצוינות בכל התחומים".

לכתבה המלאה >>

שלכם
ראש המועצה