יום רביעי, 18 בינואר 2012

מלב אל לב


מלב אל לב
פורסם באתר המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 17/01/2012
כדורגלניות תיכון אזורי עין כרם ובנות החוג לכדורגל בעין רפא ערכו סמינר משותף עם עמותת 'אל לב' במסגרת פרויקט משותף למרכז פרס לשלום, מועצה אזורית מטה יהודה, שותפות 2000 והסוכנות היהודית בוושינגטון. ראש המועצה משה דדון: "הפרויקט משקף את מטה יהודה במלוא הדרה: אוכלוסיה מגוונת שפועלות יחדיו לטובת כלל הקהילה"

קבוצת כדורגלניות צעירות יהודיות וערביות השתתפו בשבוע שעבר בסמינר בן יומיים בהנחיית עמותת 'אל הלב' בירושלים. הבנות שמתאמנות בתיכון אזורי עין כרם ובחוג הכדורגל בכפר עין רפא נוטלות חלק בפרויקט "בתי הספר התאומים לספורט ולשלום" המשותף למרכז פרס לשלום, מועצה אזורית מטה יהודה, שותפות 2000 והסוכנות היהודית בוושינגטון. הבנות עורכות אימוני כדורגל משותפים בקבוצות גיל (ו'-ז', ט'-י') ויחד התכנסו כולן לפעילות של עמותת 'אל הלב' הפועלת לצמצום האלימות כלפי נשים ואוכלוסיות נוספות. במשך 24 שעות חוו הבנות מפגש מרגש באמצעות לימודי הגנה עצמית ואמנויות לחימה, סדנאות ג'ודו, קראטה, טקוונדו והגנה עצמית וכן משחקי גיבוש, התמודדות עם 'פאזלים' קבוצתיים ופעילויות יצירה. בין לבין נערכו סעודות משותפות והבנות שרו, צחקו ורקדו, קפצו על טרמפולינות ובעטו בכדורים ובשקי אגרוף. הלילה המשותף נחתם  בצפייה בסרט 'שחקי אותה כמו בקהאם', שעלילתו מתרכזת בשחקנית כדורגל ממשפחה ממוצא הודי באנגליה. לאחר מכן לנו הבנות במשותף בסגנון הקמפינג בחדר גדול אחד. עם הזריחה ערכו הבנות ארוחת בוקר מפוארת אותה הכינו בעצמן, כולל אפיית לחמים, חיתוך סלט, בישול ביצים קשות וסידור מגוון רחב של פינוקים. את המפגש סיימו הבנות בעלייה לגג בניין העמותה לשבירת בלוקים שסימלו שבירת מחסומים וקירוב לבבות. באוויר הקריר והצלול של ירושלים, עם שמש חורפית שחיממה את הגב שברה כל אחת בתורה בלוקים של אבן כבדה עם כף היד בלבד.

"הפרויקט המשותף והפעילות של הבנות בהנחיית עמותת 'אל לב' משקפים את מטה יהודה במלוא הדרה: אוכלוסייה מגוונת שפועלת יחדיו לטובת כלל הקהילה", אומר ראש המועצה משה דדון ומוסיף: "אימוני הכדורגל המשותפים והאתגרים שניצבים בפני הבנות לאורך כל השנה יוצרים כבוד הדדי, חושפים מנהגים ותרבויות ובעיקר מאפשרים להן להבין שבסופו של יום רב המשותף על הנפרד".

שלכם 
ראש המועצה