יום שלישי, 24 בינואר 2012

יום עיון לזכרו של מוסה חריף


יום עיון לזכרו של מוסה חריף
פורסם באתר בתאריך: 24/01/2012
במלאת 30 שנה למותם של משה (מוסה) חריף, רעייתו מוריה ובנו חגי נערך יום עיון לזכרם במרכז לאומניות 'יד חריף'. ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון: "ביד חריף מגשימים את חזונו של מוסה"

יום עיון לזכרם של חבר הכנסת המנוח משה (מוסה) חריף, רעייתו מוריה ובנו חגי התקיים השבוע במרכז לאמנויות 'יד חריף' במלאת 30 שנה למותם בתאונת דרכים. המפגש לזכרה של המשפחה נערך זו השנה השנייה כאשר השנה נערך יום עיון לאומנים ממטה יהודה והציבור הרחב.

טל בן אור מנהל יד חריף אמר כי "יום העיון נולד על מנת ליצור תהליך שבסופו תיפתח תערוכה לזכרו של מוסה בשם 'מוסה חריף ויד מחברת'. יצרנו קשר עם מנהלת פורום אומני ההר יעל בדיחי ומנהל פורום אומני האלה ברק כץ ויחד גיבשנו מבנה של שלוש הרצאות שמביאות מבט שונה על המושג יד ועל משה רבנו". ההיסטוריון לאמנות, דוד איבגי, הרצה על המושג יד מתקופת האבן ועד ימינו. המלחין והמוסיקאי, רוני פורט, הרצה על 'יד מנצחת' - מקומו של המנצח כמנהיג. כמו כן, הרצה צביקה גילת, חוקר מקרא וארץ ישראל, על משה רבנו 'בין דיבור למעשה'.
במרכז ציינו כי היום נערך תוך חשיבה על מתן פלטפורמה רחבה ככל האפשר לאמנים על מנת ליצור מגוון רב של עבודות תוך שימוש במונח של יד כנושא לעבודה, ובאותה מידה שימוש במילה חריף כתבלין , כצבע ואפילו כריח.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון בירך על היוזמה ואמר כי "ביד חריף מגשימים את חזונו של מוסה חריף באמצעות יציקת תכנים לילדים, נוער ובוגרים תוך שימת דגש לחיבור תרבותי בין קהלים וקהילות. מוסה חריף היה איש של עשייה וביד חריף מרחיבים מדי שנה את העשייה על מנת לאפשר לכל תושבי מטה יהודה להיחשף לתכנים, לקחת חלק במגוון האמנויות, ליצור שיתופי פעולה ולמצב קהילה חזקה שפועלת בכל המישורים לקידום האזור".


שלכם
ראש המועצה