יום רביעי, 18 בינואר 2012

חגיגת בריאות


חגיגת בריאות
פורסם באתר המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 17/01/2012
בבית הספר 'הדסים החליטו לוותר על החטיפים והמתוקים ולחגוג  את ימי ההולדת של התלמידים והמורים בארוחת בוקר בריאה. בתפריט: ביצים, גבינות, ירקות, פירות ועוגה.  משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן מאפשרת לילדים להפיק מעצמם ריכוז מרבי בשעות הלימודים ובשעות הפנאי ולהשקיע בלימודים במלוא המרץ"

בבית הספר 'הדסים' החליטו בתחילת השנה ליישם באופן מקורי את החלטת משרד החינוך שהגדיר את שנת הלימודים תשע"ב כשנת הבריאות במערכת החינוך. במפגשי פתיחת השנה התקבלה החלטה משותפת של הורים ומורים לחגוג את ימי ההולדת בדגש על תזונה נכונה, מתוך הבנה שחלה עליהם החובה להנחיל לילדים הרגלי אכילה מאוזנים כבר בשלבים המוקדמים וכי למערכת החינוך יש חלק ניכר בהטמעת תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא. התפריט כולל לחם, גבינות, ביצים קשות, חומוס, ירקות ופירות ועל מנת לשמור על האיזון גם פרוסת עוגה מסורתית. בימים הראשונים עת נתבשרו הילדים על ההחלטה הם הרימו גבה ומתחו ביקורת באמרם כי לחגוג יום הולדת ללא חטיפים וממתקים זה דבר חסר ערך. ילדים רבים הגיעו הביתה מאוכזבים ושאלו את ההורים איך אפשר לחגוג יום הולדת עם מלפפון ועגבניה?.

למרות ההתנגדות החלו הילדים בהכנת תפריט בריאות שבועי והחליטו על הממרח, הירק והפרי אותם יישאו לבית הספר מדי יום. המורים התגייסו במלוא הרצינות וערכו שיחות הסברה בכיתות סביב נושא הבריאות וחשיבותו להתפתחות הגופנית והנפשית של האדם. תוכנית הבריאות שולבה גם בתכני הלימוד במסגרת שעורי מדעים וכישורי חיים תחת הכותרת 'אוכל מגוון זה כל העניין'. לצד זאת עוסקים התלמידים בפעילות גופנית במסגרת שיעורי מחול, חינוך גופני, חממה וקרקס ואף מטיילים רגלית במסגרת שעורי קיימות ולומדים על הסביבה.

משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה התייחס לתוכנית ואמר כי "שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן מאפשרת לילדים להפיק מעצמם ריכוז מרבי בשעות הלימודים ובשעות הפנאי ולהשקיע בלימודים במלוא המרץ. הילדים נושאים עמם מסר חשוב גם מחוץ לכותלי בית הספר ובונים יחדיו קהילה מודעת ובריאה שחותרת כל הזמן לשמירה על איכות חיים בכל הרבדים".

להמשך הכתבה >>

שלכם
ראש המועצה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה