יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

חג המעלות


תנועת בני המושבים ציינה את פתיחת שנת הפעילות ביישובי מטה יהודה באירוע החג המסורתי. משה דדון: "תנועות הנוער – נדבך נוסף לחוזקה של המועצה"

500 חניכים מתנועת בני המושבים במועצה האזורית מטה יהודה קיימו לאחרונה את "חג המעלות" המציין את פתיחת שנת הפעילות ביישובי התנועה במועצה. החניכים בני כיתות ד'-ו' והמד"צים (מדריכים צעירים) קיימו את האירוע בשמורת חורבת סעדים, הסמוכה למושב עמינדב בהרי ירושלים.

אירוע חג המעלות מביא לידי ביטוי את כלל כוחות ההדרכה הפועלים בתנועת בני המושבים, החל מהרכזים האזוריים, ענ"קים (עובדי הנוער והקהילה), גרעינרים, מד"צים ומש"צים (מדריכי של"ח צעירים).

אירועי חג המעלות נפתחו במסלול טיול בשביל המעיינות, בנופים המדהימים של האזור. חניכי שכבות ד'-ו' טיילו ברגל, בעוד חניכי שכבות ז'-ח' נסעו באופניים.

בהמשך התקיימה הכניסה הרשמית של חניכי כיתות ד' לתנועת הנוער דרך מעבר בשער אש וכמיטב המסורת ננעל בטקס מרשים, ששיאו היה מפקד אש מרהיב.

לא פחות נרגשים מהחניכים היו גם ההורים, מנהל מחלקת הנוער במועצה ערן אוחנה, רכזת מחוז דרום בתנועת בני המושבים, תחיה וקנין, רכזי הנוער האזוריים שרון כץ ולירון אהרון ונציגי גרעין עודד מספר 32 במטה יהודה.

במועצה ציינו את בני שכבות ט' וי"ב אשר הגיעו למקום יום קודם לכן והבטיחו את קיום האירוע מבחינה מנהלתית.

ראש המועצה משה דדון: "מחלקת הנוער במטה יהודה שמה לה כדגש מרכזי את חיזוק ומיסוד החינוך הערכי בקרב ילדי המועצה. הדרך הטובה להשיג מטרה זו היא באמצעות תנועות הנוער. המועצה האזורית הגדולה בישראל מובילה באיכות החיים בזכות ההון האנושי האיכותי הקיים בה. אנו משקיעים בכך החל מהגיל הרך והתוצאות נראות בהתאם. תנועות הנוער הן נדבך נוסף לחוזקה של המועצה".

חג המעלות הוא אחד מהחגים המסורתיים שמקיימת תנועת בני המושבים ובו מציינים את עלייתן של השכבות בקן במה שמהווה אירוע שפותח את שנת הפעילות. אלפי ילדים ובני נוער משתייכים לאחת משש תנועות הנוער הפועלות במועצה האזורית מטה יהודה: בני המושבים, הנוער העובד והלומד, המחנות העולים, בני עקיבא, הצופים והשומר הצעיר.