יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

דדון פנה לוועדה לביקורת המדינה: ראוי לתת הזדמנות לסיום המחלוקות עם עיריית בית שמש


בימים אלה מתקיים משא ומתן קדחתני בין המועצה האזורית מטה יהודה לעיריית בית שמש בניסיון למצוא פשרה לטובת סיום המאבק על שטחי המחלוקת בדרכי שלום. לאור זאת פנה ראש המועצה לוועדה לביקורת המדינה וביקש לדחות את הדיון בנושא. דדון: "לא היינו מגיעים לידי כך לולא הירתמותם המופלאה של תושבי מטה יהודה"

משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניהל בחצי השנה האחרונה מאבק משפטי וציבורי רחב היקף מול עיריית בית שמש לנוכח החלטת וועדת הגבולות במשרד הפנים לספח את כל אזורי התעשייה של המועצה לבית שמש.

כזכור, פעל ראש המועצה מרגע ההחלטה והגיש בג"צ נגד משרד הפנים, עיריית בית שמש, בעקבותיו הוציא בית המשפט צו מניעה שעצר את המהלך.

למאבק התגייסו במלוא כוחם גם תושבי המועצה ובעלי מפעלים שהגישו שישה בג"צים נוספים בעקבות ההחלטה על הסיפוח. תושבי מטה יהודה הגדילו לעשות ופנו לוועדה לביקורת המדינה לצורך קיום דיון בנושא.

המאבק המשפטי והפוליטי שהובילה המועצה והלחץ הציבורי שהפעילו התושבים הניעו את משרד הפנים לפנות למועצה האזורית מטה יהודה ולעיריית בית שמש בבקשה לערוך הליך פשרה ולהימנע מהליך ממושך בין כתלי בית המשפט. בימים אלה מתקיימים מגעים מתקדמים בין ראש המועצה משה דדון לראש עיריית בית שמש משה אבוטבול במטרה לסיים את המאבק באופן שיענה על צרכי המועצה והעירייה ויאפשר את המשך יחסי הידידות ושיתוף הפעולה בין הרשויות.

לנוכח זאת פנה לאחרונה ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון לוועדה לביקורת המדינה וביקש לדחות את הדיון שנקבע ליום שלישי ה-25 באוקטובר.

"קיבלתי בתודה הזמנתך לדיון ביום 25.10.2011 בפני הוועדה הנכבדה שעניינה החלטת ועדת הגבולות על העברת אזורי התעשייה ממועצה אזורית מטה יהודה אל העיר בית שמש", כתב דדון לריקי אליה, רכזת בכירה בוועדה לביקורת המדינה והוסיף: "הנני להביא לידיעתך כי בין הרשויות מתנהל משא ומתן קדחתני בניסיון ליצור פתרון אמיתי לשתי הרשויות. בשלב זה נראה כי ראוי יהיה ליתן הזדמנות לסיום המחלוקות בהדברות מבלי להביאה לפתחה של הוועדה הנכבדה, כך גם לפתחו של בית המשפט הגבוה לצדק".

במועצה רואים חשיבות עליונה בפעילותה של הוועדה ובהתכנסותה, אך סבורים כי דחיית מועד הדיון הייתה הכרחית על מנת לאפשר את המשך ההידברות בין הצדדים.

ראש המועצה שפועל ליישור ההדורים בין הרשויות חולק שבחים להתגייסות התושבים למאבק: "לא היינו מגיעים לידי כך לולא הירתמותם המופלאה של תושבי מטה יהודה למאבק נגד ההחלטה על הסיפוח. זוהי תעודת כבוד למשפחת מטה יהודה שבורכה בתושבים אכפתיים שהוכיחו כי מעורבות בחיי הקהילה זו לא סיסמא אלא מציאות יום יומית ברחבי היישובים".