יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

מסע לארץ הבחירה

בבית הספר התיכון עין כרם מסכמים בסיפוק את המסע הישראלי 'לארץ הבחירה' שערכו תלמידי שכבת י"א. התלמידים יחד עם המחנכים ובהדרכת מדריכי "צוקי יעלים" בנו את תוכנית המסע בהתאם לערכים הבית ספריים. במהלך המסע שיצא לדרך ב-8 בנובמבר ונערך במסלולי נחלים בגליל התחתון (תבור, נריה, אכזיב) הושם דגש על הפלורליזם הארץ ישראלי בין יהודים, ערבים ודרוזים. התלמידים ניהלו מעגלי שיח בינם לבין עצמם, בינם לבין הקבוצה ובינם לבין המדינה והגיעו למסקנות. אלה אולי, תלמידת כיתה י"א 2' מספרת: " זה עזר לי להבין שלא הכול סובב סביב המראה החיצוני והתרבותי ולהתגבר על הסטיגמות שכל אחד מאיתנו מדביק לשני. זה היה מסע של הפנמה שאיחד וגיבש אותנו יותר ככיתה וכשכבה, ובנוסף קיבלנו נקודות למחשבה איך כל אחד מאיתנו מקיים את מצוות היהדות באופן דומה ושונה".

בנחל נריה ערכו התלמידים טקס לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. את השבת העבירה הקבוצה בעיר המעורבת עכו, שם דנו בקשר שלהם ליהדות ולישראליות.

במהלך השבת נפגשו התלמידים עם תלמידים יהודים ודרוזים מהמכינה הקדם צבאית 'גל' שפועלים בשכונות עכו וסיפרו לתלמידים על ההתנדבות וההשקעה.

לבקשת תלמידי עין כרם הסתיים המסע בטקס מרגש בכותל המערבי, שם חיכו להם ההורים הנרגשים.

בבית הספר ציינו כי מטרת המסע הושגה והתלמידים הבינו את חשיבות הכבוד ההדדי בחברה רב תרבותית. התלמידים נהנו מאוד וחזרו עם רשמים חיוביים. המסע תרם לחשיבה וזוהי רק יריית הפתיחה. עד לסיום לימודיהם בתיכון יושם דגש על קבלת השונה והאחר, בין היתר, במסע לפולין ובגדנ"ע.

ראש המועצה משה דדון: "במטה יהודה חיים אנשים ממגוון עדות ומגזרים. אנו רואים חובה מוסרית להעניק חינוך תוך שאנו שמים דגש לערכים כמו שוויון, אהבת הזולת וקבלת השונה. התלמידים מיישמים את הערכים הנלמדים בכיתות הלכה למעשה ומהווים דוגמא ומופת לכל תושבי מטה יהודה. נמשיך להעמיק ערכים אלה בגני הילדים, בתי הספר, תנועות הנוער והמתנ"סים למען עתידה של מטה יהודה".