יום שישי, 28 באוקטובר 2011

אומנות היא כל הסיפור

בחודש דצמבר ייפתח ביד חריף המרכז ללימוד אומנות הסיפור שישלב בין הסיפור למגוון אומנויות הבמה. ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון: "אנו ממנפים את הפעילות ביד חריף לשיאים חדשים"
שיתוף הפעולה בין המועצה האזורית מטה יהודה למרכז לאומנויות "יד חריף" ממשיך לקצור פירות. לתחומי האומנות הרחבים והמעניינים שפותחו במרכז בשנים האחרונות יצטרף בחודש דצמבר הקרוב "המרכז ללימודי אומנות הסיפור" בהנחיית עומר ראובני, תושב המועצה.
"אומנות הסיפור הינה אומנות ראשונית וכל אחד מאתנו עושה בה שימוש בצורה כזו או אחרת. אנו מספרים אחד לשני את קורות היום, מספרים סיפור לילדים או מעבירים הרצאה. בכל סיפור ישנה נקודה למחשבה, העברת מסר או שעה של נחת רוח", אומר ראובני.
משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "שיתוף הפעולה בין המועצה למרכז קוצר פירות מיומו הראשון. אנו ממנפים את הפעילות ביד חריף לשיאים חדשים. העובדה שהמנחה הראשי של המרכז החדש שנפתח הוא תושב מטה יהודה מדברת בעד עצמה. כיום תושבי מטה יהודה הם חלק בלתי נפרד ממרכז יד חריף. נמשיך להרחיב את הפעילות ובכך נבטיח שאומנויות המשחק והבמה יגיעו לכל בית ברחבי המועצה".
הלבנה הראשונה של המרכז הוא קורס בסיסי בן שנים עשר מפגשים, שיתקיים בימי ראשון בין השעות 20:00 בערב ועד 23:00 בלילה.
הקורס מיועד לכל מי שרוצה להעביר מסר וליצור באמצעות מילים וסיפורים, למשל: מדריכי נוער, מורים, גננות, הורים שרוצים לרכוש כלים נוספים לאופן בו הם מספרים סיפורים לילדיהם ואף מנהלים שרוצים לשפר את אומנות הפרזנטציה. בהמשך יילמדו במרכז כל תחומי אומנות הסיפור על ידי מיטב המורים בארץ.
מספרים רבים משתמשים כיום ביכולות הנגזרות מתחומי אומנות רבים כגון שימוש בחפצים, שימוש בצלילים וכלי נגינה, בובנאות, שפת גוף, מימיקה שימוש נכון בקול, משחק ובניית סביבה סיפורית. הרעיון בהקמת המרכז הוא ללמד כל זאת על ידי מיטב המורים ולהכשיר תלמידים להתמקצעות ועבודה בתחום באמצעות בניית סביבה סיפורית ובחירה ועיבוד הסיפור לפי קהל היעד.
ראובני מדגיש כי מספר הסיפורים איננו חייב להשתמש בכל אופני הבמה והאומנות. "קיימים מספרים מעולים ומבוקשים המספרים סיפורים בצורה טהורה, כשהם יושבים או עומדים ומספרים סיפור בעל פה ללא כל עזר חיצוני. יחד עם זאת כמו בכל תחום אומנות, מוטב להעשיר את הידע במגוון אומנויות הבמה ולבחור את הדרך המתאימה ביותר לספר את הסיפור".
במהלך הקורס יושם דגש רב על בחירת הסיפור, התאמתו והגמשתו לקהל שכן מספר טוב הוא זה המתאים עצמו למאזינים והצופים. במרכז ילמדו הנרשמים למצוא את האמת שלהם כמספרי סיפורים ולספר את הסיפור מתוך האמת הזו. לפרטים והרשמה: מרכז "יד חריף" 02-9908889/891.