יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

מטה יהודה: מערכות מחשוב מתקדמות לשדרוג השירות לתושב

במועצה האזורית מטה יהודה גובשה אסטרטגיה שנועדה לשדרג את רמת השירות לתושבים. בין היתר, הוקמה רשת אלחוטית ייעודית לשרות התושבים המבקרים במשרדי המועצה. משה דדון: "מערכות מחשוב מתקדמות מייעלות את השירות לתושבים"

אמנת השירות שגובשה בשנה שעברה במועצה האזורית מטה יהודה שמה את איכות השירות לתושב בראש סדר העדיפויות. ואכן, החל מיום הוצאתה לאור של האמנה פועלים עובדי המועצה על פי המסמך המחייב. לאור האמנה פועל ראש המועצה משה דדון שמטמיע ערכים של מקצועיות, יעילות ואדיבות בקרב עובדי המועצה באמצעות קורסים, השתלמויות, הדרכות ושיפור חזות המחלקות והאגפים. ברוח הדברים הוחלפו לאחרונה המחשבים והותקנו תוכנות מתקדמות שנועדו לשפר את השירות לתושבים. המהלך נועד לשדרג מציב את המועצה ועובדיה בשורה אחת עם ארגונים ציבוריים המצטיינים במתן שירות לקוחות.

במועצה גובשה אסטרטגיה שנועדה בין היתר להרחיב את רמת השימוש בכלי מידע ממוחשבים כמנוף לשדרוג השירות ולייעול תהליכי העבודה. במסגרת אבני הדרך למימוש היעדים בוצעו הפרויקטים הבאים: שדרוג מערך השרתים של המועצה והתאמת תנאי התקנתם להבטחת עבודתם הרציפה, השבחת תשתיות התקשוב של המועצה (העלאת קצב התקשורת הפנימית מ-MB100 ל-MB1000), הקמת רשת אלחוטית ייעודית לשרות תושבים המבקרים במשרדי המועצה ושדרוג תשתיות האינטרנט לקיצור זמני שיגור וקבלת דואר אלקטרוני. בנוסף, הוקמו מערכות שירות לתושב: מערכת מוקד פניות ציבור, מערכת ניהול תורים בוועדה לתכנון ובנייה, מערכת אינטרנטית לבירור מצב טיפול הוועדה בבקשות להיתרים ותוכניות בניין עיר (נמצאת בהקמה), מחשוב מערך שירותי הרווחה, שדרוג אתר האינטרנט של המועצה (העשרת החזות והתוכן להקלת השימוש, הקמת מערך הזמנת כרטיסים באמצעות האתר בהיכל התרבות של מטה יהודה), מחשוב שרותי הקהל של מרכז לאומניות 'יד חריף', השבחת מערכת ניהול ההיסעים, והעלאת הזמינות של צוות עובדי המועצה על ידי הגברת נגישות המידע אליהם (המידע החיוני מנותב גם למכשירי הטלפון הסלולארי הצמודים לעובדים). בימים אלה פועלת המועצה גם לשדרוג מערך המחשוב בבתי הספר.

העמדת כלי מחשוב מתקדמים להספקת השירותים על ידי עובדי המועצה כוללת גם השבחת מערך הניהול הפיננסי לוגיסטי ושירותי הגבייה, שדרוג סביבה וכלי עבודה שעומדים לרשות צוות המועצה, הקניית ידע ומיומנות לעובדי המועצה בסביבות מתקדמות, העלאת רמת אבטחת המידע של מערך המחשוב של המועצה, הטמעת נהלי עבודה והקמת מערכת למעקב ביצוע משימות.

ראש המועצה משה דדון: "המועצה האזורית מטה יהודה פועלת לשיפור התנאים לעובדים, מתוך הבנה כי מערכות מחשוב מתקדמות מייעלות את השירות לתושבים. התחייבנו בפני התושבים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל תחומי החיים ואנו פועלים ליצירת אווירה נעימה וידידותית עבור קהל התושבים שמגיע לקבל שירות במתחם המועצה או בוחר לקבל שירות באתר האינטרנט שלנו".

מועצה ירוקה
שדרוג הציוד הקיים ועדכניות התוכנה מהווים צורך הכרחי ובלתי נמנע. הימנעות משדרוג הציוד והתוכנה מוביל לבזבוז משאבים לאור נפילות מערכת נשנות וחוזרות, עבודה איטית ברשת המחשבים ותוכנות לא עדכניות, מה שמוביל בהכרח לשעות עבודה מבוזבזות. מנהלי חברות וארגונים מובילים מודעים לכך כי שדרוג רשת המחשבים ותחזוקתה באופן שוטף ימנע בזבוז ויאפשר לפעול ביעילות ובמקצועיות. כך יודעים ופועלים גם במועצה האזורית מטה יהודה שם הוחלט לייעל את המערכת באמצעות חיסכון במשאבים ויישום ערכים סביבתיים במשרדי המועצה. בהתאם לכך הוחלט על מעבר לקליטת המסמכים באמצעות קבצים במקום נייר, מעבר למרכזי סריקה והדפסה במקום ריבוי מדפסות, מעבר לסביבת עבודה משרדית ללא נייר והכנה למכרז להתקנת תוכנה מועצתית מתאימה.

התהליכים מתוכננים ומנוהלים בליווי צמוד של מנהלת מערכות המידע של המועצה גילי אהרוני, בעלת השכלה אקדמאית והסמכה בתחום מערכות המידע.