יום רביעי, 30 בנובמבר 2011

מרחיב מרכז יד חריף את פעילותו ומציע מגוון אומנויות חדשות

במסגרת מדיניות המועצה האזורית מטה יהודה לחבר בין התושבים לאומנויות הבמה מרחיב מרכז יד חריף את פעילותו ומציע מגוון אומנויות חדשות. השנה נפתחה המחלקה לתיאטרון ילדים ונוער. ראש המועצה משה דדון: "כיום כל תושב במטה יהודה יכול למצוא תחום עניין במרכז יד חריף"
 
הרחבת הפעילויות במרכז 'יד חריף' של המועצה האזורית מטה יהודה נמשכת: השנה נפתחה המחלקה לתיאטרון ילדים ונוער בהובלת תושב מטה יהודה, ניר ויינשטין - שחקן, במאי, מחזאי ומוסיקאי.
 
"תיאטרון לילדים ולנוער נראה ומרגיש כמעט כמו תיאטרון למבוגרים", סיפר השבוע ויינשטין והוסיף: "אני טוען שזהו אחד מתחומי היצירה שבהם יכולים ילדים ובני נוער להגיע לרמת מקצוענות כמו של מבוגר. אם במקצועות כמו צילום, פיסול או מוסיקה מרגישים מיד את מימד הגיל והניסיון הרי שבתחום התיאטרון יש לילדים אפשרות להגיע לרמת טכניקה טובה. יש לזכור שעולם האסוציאציות והדמיון אצל ילדים ונוער הוא לפעמים כמו מעיין בלתי נדלה, רצף מדהים של מחשבות ורעיונות, שאותם אנחנו משתדלים להביא לידי ביטוי במסגרת התרגילים והמופעים עליהם אנו עומלים בימים אלה".
 
השעורים מתקיימים באחד מחללי המחול של המרכז שמוכשר כעת לכדי חדר חזרות מקצועי ואינטימי לצרכי תיאטרון. החלל נעים וממוזג, עם במה קטנה ומסכי בד שחורים המדמים את אפקט ה black-box שהתפתח בשלהי המאה ה-20 בקבוצות תיאטרון ברוסיה ובארצות הברית ולימים הפך לקו המנחה בכל התיאטראות המוכרים לנו כיום.
 
ראש המועצה משה דדון: "המועצה האזורית מטה יהודה שמה לה למטרה להנגיש את החוגים והאומנויות במרכז יד חריף לטובת כל תושבי המועצה. בהתאם לכך התרחבה הפעילות במרכז וכיום כל תושב במטה יהודה, צעיר כמבוגר, יכול למצוא תחום עניין ביד חריף ולהשתלב בפעילות".
 
נושאי הלימוד לילדים ונוער במחלקה לתיאטרון הינם מגוונים ומכילים את כל יסודות וסודות התיאטרון המעשי: עבודה על דמויות, עקרון הפעולה והמעצור הבימתי, היחס לפרטנר וההקשבה הפיזית של הגוף, עבודה על טקסט, מיזנסצנה, שימוש בתלבושות ובחפצים על הבמה, תאורה, מוסיקה ועוד. כיום, לאחר חודשיים וחצי של פעילות, הסתיימה הקמתה של קבוצת הילדים בכיתות ה-ו. בימים אלה נמצאת בתחילת דרכה קבוצה נוספת המיועדת לתלמידי כיתות ז-ח ובה יש עדיין מספר מקומות פנויים. הפעילויות מתקיימות עם מטרה ברורה: העלאת מחזה מקורי לקראת סיום שנת הלימודים שמתעתד לעלות על הבמה בהיכל התרבות בקיבוץ צרעה.
 
את כל אלה מוביל כאמור ניר ויינשטין שלסיכום מציין כי הצטרפותו לפעילות במרכז 'יד חריף' החלה  עם מעברו שלו ושל משפחתו למושב לוזית:  "חשבתי להציץ ולברר מה קורה בתחום התיאטרון באזור ושמחתי לפגוש שוב חבר יקר שאותו דווקא הכרתי מתחום המוסיקה, מנהל יד חריף,  טל בן אור. כשטל סיפר לי שלמעשה אין ולא קיימת מסגרת של תיאטרון ביד חריף, הרגשתי שהדברים מוכתבים מלמעלה ועלי לעשות את הדבר האהוב עלי ולהקים תיאטרון וחוגים לילדים נוער שייתנו לתושבי האזור את האפשרות ליהנות מהאומנות המיוחדת והמאתגרת הזאת. בכוונתי להעניק לחברי הקבוצה את כל הידע שרכשתי כדי שילמדו, יתקדמו, יאהבו ויפיקו את המרב מהתחום המרתק שנקרא תיאטרון".