יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

נשיא גרמניה ערך קבלת פנים לנציגי תיכון "עין כרם"

סרט שערכו תלמידי כיתה י' (כיום בי"ב) בעיירה וירצבורג הרשים את נשיא גרמניה כריסטיאן וולף. השבוע התארחו בלשכתו מנהלת בית הספר ציפי ידידיה ושתי תלמידות השותפות ליצירת הסרט. ראש המועצה משה דדון: "תלמידי עין כרם - גאווה ישראלית"
המועצה האזורית מטה יהודה מקיימת ברית ערים תאומות עם העיר וירצבורג בגרמניה. במסגרת זו נערכים מדי שנה חילופי משלחות בין תלמידי בתי הספר עין כרם והר טוב למקביליהם הגרמנים ומתקיימים פרויקטים חינוכיים משותפים בנושא שואת יהודי גרמניה. תלמידי כיתה י' בבית הספר עין כרם מקיימים פרויקט מתמשך עם תלמידי בית הספר היוקרתי דויטשה גימנסיום מוירצבורג, במהלכו נאספים פרטים על הקהילה היהודית באזור וירצבורג לצורך תיעוד והנצחה. לפני שנתיים בעת ביקורם בגרמניה ערכו תלמידי עין כרם (כיום בי"ב) סרט המתעד את חייהן של הקהילות היהודיות בוירצבורג בזמן מלחמת העולם השנייה. יחד עם עמיתיהם הגרמנים נערכו ראיונות עם תושביה הותיקים של העיירה גאוקניגסהופן, בני 80+ שסיפרו על הקשרים שקיימו עם היהודים באותה תקופה. בשבוע שעבר ציין ארגון conacp, האחראי על חילופי משלחות הנוער בין ישראל לגרמניה עשור לקיומו, במקביל לציון 73 שנה למאורעות ליל הבדולח. לאור זאת, ערך נשיא גרמניה ,כריסטיאן וולף, קבלת פנים לנציגי הארגון ובחר לזמן ללשכתו את נציגיהם של שלושה פרויקטים מתוך 300 פרויקטים בנושא השואה. אחד הפרויקטים שהרשימו את הנשיא היה הסרט שערכו תלמידי עין כרם לפני כשנתיים. מנהלת בית הספר, ציפי ידידיה, יחד עם התלמידות נעמה ארליך ובר הר כהן שהיו שותפות ליצירת הסרט התקבלו בהתרגשות רבה אצל הנשיא. ידידיה מספרת: "החל משנת 2003 מתקיימים חילופי משלחות מדי שנה כאשר המשימה המוטלת על כל משלחת הינה לחקור ולהנציח קהילה יהודית שחיה בגרמניה ונעלמה במלחמה. הסרט שהכינו תלמידינו הוביל אותנו אל קבלת הפנים אצל נשיא גרמניה. המעמד היה מאוד מרגש ומכבד. הנשיא פרגן והגיש פרחים לתלמידות שהציגו את הפרויקט יחד עם תלמיד בית הספר דויצ'ה גימנסיו שהיה שותף לעשיית הסרט. זהו הישג מכובד ומרשים לתיכון עין כרם". הסרט, באורך 35 דקות, נערך ותורגם לעברית.

ראש המועצה משה דדון הוסיף: "תלמידי עין כרם רשמו הישג מרשים והביאו גאווה רבה למערכת החינוך בישראל. המועצה מקיימת קשרי ידידות ענפים עם העיר וירצבורג וראשיה במסגרת ברית ערים תאומות. שיתוף הפעולה מאפשר את קיומם של פרויקטים חשובים אלה שנועדו להנציח את זיכרון השואה. נמשיך למנף את הקשרים של מטה יהודה עם העיר וירצבורג".

ראש מינהל חינוך שרונה בר-נס בירכה את מנהלת בית הספר ציפי ידידיה ואמרה: "אין ספק כי הנושא נלמד לעומק, בתובנה וברגישות שהרי התוצאות מדברות בעד עצמן. ישר כוח למנהלת בית הספר ולצוות החינוכי על העשייה החינוכית המשמעותית בלמידת נושא השואה והתקומה, מקומו של האחר והשונה ומהותנו כבני אנוש, תוך שיתוף התלמידים בהנצחת ההיסטוריה".

© כל הזכויות שמורות למועצה האזורית מטה יהודה פותח ע"י א.ש. בינה - הדרכה, יעוץ ופיתוח בע"מצור קשר | מפת האתר