יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

ברוח התוכנית האסטרטגית לחינוך שפועלת במועצה אזורית מטה יהודה משקיע מרכז יד חריף בחוגים וסדנאות כבר מהגיל הרך ובונה את עתיד ילדכם. ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון: "מצוינות מתחילה בגיל הרך"
במרכז 'יד חריף' ממשיכים להוציא אל הפועל את המלצות התוכנית האסטרטגית לחינוך שהתוותה המועצה האזורית מטה יהודה. כידוע, בתוכנית הושם דגש על חינוך לגיל הרך ובכלל זאת פעילויות העשרה בתחומים שונים.

המרכז מציע מגוון חוגים וסדנאות: אומנות, מחול, מוסיקה, קצב ועוד.

"המועצה האזורית מטה יהודה פועלת בשנים האחרונות לחיבור בין המרכז לתושבים", אומר ראש המועצה משה דדון ומוסיף: "אנו פועלים למימוש התוכנית האסטרטגית לחינוך בכל הרבדים ומממשים בעקביות את המדיניות ששמה את החינוך בראש סדר העדיפויות. במסגרת זו אנו מקצים משאבים ובונים תוכניות החל מהגיל הרך, מתוך הבנה כי להתפתחות חיובית בשלב זה יש השפעה מרחיקת לכת על עתידם של הילדים".

מה בתוכניות?

אחת לשבועיים נערך ב'יד חריף' מפגש הורים וילדים בגילאי שנתיים ועד שש. כל מפגש משלב מגוון תכנים חינוכיים המחברים את הילדים לאומנות. בין הסדנאות: סדנת קצב, תנועה ואימפרוביזציה ותיאטרון. ההשתתפות אינה כרוכה ברישום והציבור מוזמן להגיע למרכז וליהנות מהתכנים.

לצד זאת מתקיימים שיעורי טרום מחול לגילאי טרום חובה וחובה. את השיעורים מעבירה רכזת המחלקה למחול הילה קובריגרו-פנחסי שיעורי טרום מחול לגילאי טרום חובה וחובה. "בגיל הזה אני מלמדת את הילדים באמצעות דקלומי ומשחקי תנועה את העמידות השונות של הידיים והרגליים של הבלט הקלאסי, יציבה נכונה, קואורדינציה, התמצאות במרחב ומוסיקליות", אומרת פנחסי-קובריגרו ומוסיפה: "אנו נותנים מקום מסוים גם לאימפרוביזציה. בגיל הזה הילדים יצירתיים וזקוקים לחופש מסוים. אנו עונים על הצורך הזה ומפתחים את היכולת התנועתית". יצוין כי בגילאים אלה עדיין לא ניתן לערוך שיעור ייעודי של בלט קלאסי או ג'אז כי לילדים אלה עדיין חסרה ההבנה הגופנית והסבלנות הדרושה.

לגילאי גן ישנו שיעור מוסיקלי נוסף בהנחיית מנהל המרכז טל בן אור. השיעור נועד לבנות בסיס חזק של חוש קצב, הקשבה ויחס חוויתי למוסיקה ונגינה. תהליך זה הוא לא רק אמצעי אלא מטרה בפני עצמה. בן אור: "אני עומד על כך שמספר הילדים בגיל הרך לא יעלה על 12 ילדים לקבוצה, משום שבשלב זה של ההתפתחות חשוב מאוד שכל ילד יקבל את מירב תשומת הלב של המורה".

במחלקה למחול לכיתות א' מתקיים שיעור טכניקה קצבית בהנחיית המורה מעיין זוהר. השיעור המשלב טכניקה עם מוסיקה עכשווית. "הטכניקה חשובה להמשך התפתחות הילדים כרקדנים", אומרת זוהר."השיעור עונה על הצורך שלהם לרקוד ועל הצורך שלי כמורה לקדם אותם הלאה".

בכיתות א' –ב' ממשיך החינוך המוסיקלי עם דיויד פינסטר, אומן כלי נקישה. "החינוך לנגינה ומחול מתחיל בקצב, בתחושת הלב הפועם, וביכולת לנוע בזמן. כל ילד מוצא את דרכו לחוש לגעת ולעשות מוסיקה באופן חוויתי שעוד לא ראיתם" אומר פינסטר. בשיעור מנגנים, בין היתר, על הגוף, כלי מטבח, כסאות, ושולחנות ומחזקים את מיומנויות הקצב, קואורדינציה, עבודה קבוצתית ויחס לסביבה.