יום שלישי, 18 ביוני 2013

יש תקווה

יש תקווה
פורסם באתר בתאריך: 11/06/2013
במשך שנים חיפשה אפרת מקונן, תושבת בית שמש, מקום לשימור והפצת המסורת האתיופית בקרב הציבור הרחב * כעת יוצא המיזם לדרך במושב נחם במטה יהודה * ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון: "פרויקט ייחודי שיחזק את שיתוף הפעולה בין מטה יהודה לבית שמש"

אפרת מקונן (39) תושבת בית שמש וילידת אתיופיה מגשימה בימים אלה חלום במטה יהודה. לאחר שנים בהם חיפשה להקים כפר שישמר את מסורת יהודי אתיופיה החלה להפעיל בחודשים האחרונים את הכפר העונה לשם "טֵסְפַּה" (בעברית: תקווה) במושב נחם.

.....

"הפרויקט משתלב היטב בנוף האתני במטה יהודה ופותח את הדלת לשותפות נוספת בין מטה יהודה לבין בית שמש", אומרראש המועצה האזורית מטה יהודה  משה דדון. "המועצה תעניק את כל התמיכה על מנת להוביל להצלחתו. מטה יהודה ידועה במגוון עצום של עדות ומסורות ושמחה על כל מיזם שעוסק בשימור התרבות ושילובה בחיי היום יום".

......
שטח הכפר נתרם על ידי איתן חברוני, בעוד שהתכנית העסקית מלווה על ידי ברוך פלד, מנהל היחידה לפיתוח כלכלי במטה יהודה. לפני כשבועיים, במעמד ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון התקיים במקום טקס מרגש לזכר 4,000 עולים אתיופים שנספו בדרכם ארצה ולא זכו להגיע לישראל.

......
 שלכם
ראש המועצה האזורית מטה יהודה