יום שלישי, 18 ביוני 2013

משלחת בכירים מהעיר התאומה בגרמניה ביקרה במטה יהודה

משלחת בכירים מהעיר התאומה בגרמניה ביקרה במטה יהודה
פורסם באתר בתאריך: 13/06/2013
ראש עיריית 'נומברכט', הילקו רדיניוס, עמד בראש משלחת של 30 בכירים שביקרה בשבוע שעבר במטה יהודה אשר התרשמו מהעשייה במועצה

בשבוע שעבר ביקרה במטה יהודה משלחת רשמית בהשתתפות 30 אנשים מהעיר נומברכט שבגרמניה. בראש המשלחת עמד מר הילקו רדיניוס, ראש עיריית נומברכט, אשר עבורו היה זה הביקור הראשון בישראל. בין חברי המשלחת נמנו גם חברי פרלמנט, אנשי ציבור, אנשי רפואה, חינוך וכלכלה.

המשלחת סיירה באתרים שונים וחבריה התרשמו רבות מהפעילות הענפה הקיימת במטה יהודה בתחומי החינוך, תרבות, תיירות, חקלאות ועוד. אחד משיאי הביקור היה השתתפותה של המשלחת בטקס זכרון ב"יד ושם", זאת לאחר שקיימו סיור מודרך במוזיאון ונחשפו למראות הקשים שעוללו בני עמם לעם היהודי במאה הקודמת.

עוד ביקרו חברי המשלחת בתערוכת אמנים ביישובי המזלג, במרכז לאמנויות "יד חריף", במערת הנטיפים, בכפר הערבי עין רפה, בעיר העתיקה בירושלים, וביומיים האחרונים טיילו בצפון הארץ באזור נצרת, חיפה ועכו. את ביקורם סיימו בפסטיבל היין של יקבי מטה יהודה שהתקיים בגן הבוטני בירושלים, שם גם היתה להם הזדמנות ליהנות מהיין המשובח המיוצר ביקבי מטה יהודה.

ביקור זה מצטרף לביקורה של משלחת נוער מנומברכט במסגרת פרויקט חילופי נוער עם מטה יהודה, לפני כחודשיים. מטה יהודה החלה את קשרי הערים התאומות עם נומברכט בשנת 2007, ומאז הקשרים הפכו אדוקים וחמים בין שני הצדדים, בקרב המבוגרים ובני הנוער כאחד.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון, מסר בתום הביקור: "ניכר היה שראש העיר נומברכט, אנשי הפרלמנט וחברי המשלחת הנכבדים, שאבו לא מעט ידע מקצועי והנאה תרבותית מביקורם. נהנינו לארחם במטה יהודה ולהמשיך עימם את קשרי הגומלין הפוריים. אנחנו יוצקים תוכן ממשי בברית הערים התאומות עם נומברכט ונמשיך לעשות כן בביקורים שיתקיימו בעתיד".

.....

שלכם
ראש המועצה האזורית מטה יהודה