יום רביעי, 1 בפברואר 2012

משה דדון: "האזור ניצח"


משה דדון: "האזור ניצח"
פורסם באתר המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 01/02/2012
הכנסות מטה יהודה מאזורי התעשייה לא יועברו לבית שמש
מליאת המועצה האזורית מטה יהודה אישרה הסכם עם עיריית בית שמש בתום משא ומתן ארוך בין הרשויות. הכנסות המועצה לא תפגענה. ראש המועצה משה דדון: "זהו הסכם היסטורי לטובת התושבים שמוכיח שאפשר גם אחרת"

מליאת מועצה אזורית מטה יהודה אישרה השבוע הסכם חשוב והיסטורי בין המועצה לעיריית בית שמש ששם קץ למאבק משפטי וציבורי רחב היקף שהתקיים בשנה האחרונה בין הרשויות. זאת, נוכח החלטת שר הפנים לאמץ המלצות ועדת הגבולות בדבר סיפוח כל אזורי התעשייה של מטה יהודה לשטח שיפוטה של בית שמש ובכך להביא לפגיעה קשה בהכנסות המועצה ובתוך כך בשירותים הניתנים לתושבי מטה יהודה.
"זהו הסכם היסטורי לטובת התושבים שמוכיח למועצות האזוריות ולרשויות המקומיות שאפשר גם אחרת", כך אמר משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, עם אישור ההסכם. "האזור כולו ניצח. ההסכם שומר על האינטרסים של בעלי העסקים ותושבי מטה יהודה וגם מאפשר לבית שמש התפתחות כפי שביקשה. הכנסות המועצה לא תפגענה. האיזון התקציבי יישמר וכך גם רמת השירות הגבוהה הניתנת לתושבים כיום. האינטרסים של התושבים עמדו לנגד עיניי בכל מהלך שעשינו ואני שמח שהצלחנו לשמור על צרכי הציבור. אני מודה לידידי משה אבוטבול על הנכונות והרצון להגיע להסכמות בהידברות אמיתית ובעיקר לתושבי מטה יהודה, בעלי המפעלים, מזכיר המועצה, היועצת המשפטית, צוות יועציי, חברי המליאה, צוות עובדי המועצה, וכל מי שנרתם ותרם רבות לסיום המאבק בהשגת הסכם שעונה על צרכי שני הצדדים".

כזכור, בחודש אפריל 2011 חתם שר הפנים אלי ישי על צו סיפוח המעביר את כל אזורי התעשייה של מטה יהודה לעיר בית שמש, שטחים הנאמדים בלמעלה מ-3,000 דונם ומניבים מיליוני שקלים בשנה למטה יהודה. לאור ההחלטה עתרה המועצה לבג"צ כנגד שר הפנים, משרד הפנים, חברי ועדת הגבולות ועיריית בית שמש, בעקבותיו הוציא בית המשפט צו מניעה שעצר את המהלך.
החלטת בית המשפט הניעה את משרד הפנים לפנות לשתי הרשויות בבקשה לקיום הליך הידברות והימנעות מהליך ממושך בין כתלי בית המשפט. ראש המועצה משה דדון וראש העיר משה אבוטבול הובילו את המשא ומתן בין הצדדים ובימים אלה עומדות שתי הרשויות בפני חתימה על הסכם שמשאיר את רוב שטחי התעשייה בידי המועצה ועונה על צרכי שני הצדדים. ההסכם אושר גם במליאת העיר  בית שמש ונחתם בראשי תיבות, כאשר מסתמנת חתימה סופית בזמן הקרוב והבאתו בפני ועדת הגבולות החדשה שהוקמה במשרד הפנים לצורך אישורו.

לכתבה המלאה >>

שלכם
ראש המועצה
משה דדון