יום רביעי, 1 בפברואר 2012

והיה כעץ שתול

והיה כעץ שתול
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 01/02/2012
לקראת ט"ו בשבט יצאו תלמידות כיתה ו' בבית הספר אבן העזר לפעילות משותפת עם קהילת הגמלאים במרכז יום לקשיש במושב נחם. ראש המועצה משה דדון: "פעילות חינוכית המשלבת בין אהבה לסביבה לכבוד לזולת"

תלמידות כיתה ו' בבית הספר הממלכתי דתי 'אבן העזר' במועצה אזורית מטה יהודה יצאו השבוע אל מרכז יום לקשיש במושב נחם במסגרת פרויקט בין דורי ולמידה משותפת עם קהילת הגמלאים בנושאים הסביבתיים וכחלק מתוכנית בת מצווה. פעילות הלמידה המשותפת שנערכה לקראת חג האילנות כללה הסבר ולמידה בחברותא על מגוון הצמחייה בטבע, שתילת ייחורי צמחים לתוך עציצים, דישון והשקיה. העציצים הוכנו לצורך חלוקה בפרויקט חברותא בין דורי נוסף של תלמידות כיתות ד'-ה' והסבתות שלהן, שיצוין בפעילות מיוחדת וחוויה לימודית שתעסוק בנושאים הירוקים סביב שולחנות עגולים תחת הכותרת "אני והסבתא ישבנו בצוותא". במפגש תתקיים פעילות חווייתית בריקוד ושירה לקראת ט"ו בשבט. כמו כן ילמדו יחד סוגיה  במשק המים ופתרונות לחיסכון במים ויוכנו יצירות לחג האילנות.

משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "בית הספר אבן העזר מוביל תוכנית חינוכית המשלבת בין אהבה לסביבה לאהבה לזולת כחלק ממגוון תוכניות לימוד ערכיות בכל מוסדות החינוך במטה יהודה. בני הדור הצעיר ממשיכים את דרכו של דור המייסדים שהקים והפריח את המועצה תוך שילוב בין לימודים לערכים".

בית הספר 'אבן העזר' נמצא בתהליך הסמכה לבית ספר ירוק והשבוע הוגשו כל הטפסים. אורית שפיבק רכזת איכות הסביבה והמורה למדעים שמובילה את הנושא יחד עם המנהל אביחי דנינו מציינת כי "ברחבי בית הספר הוקמו מרכזי מחזור לנייר, סוללות ודיו. כמו כן, פועלת בבית הספר מועצה ירוקה המורכבת מנציגי כיתות ב' עד ו'. תלמידים אלה אחראים למערך ההסברה בכיתות ולתפעול הקומפוסטר. הדשן כבר מתחיל להיווצר והנציגים אחראים גם על חיסכון במים ונראות ירוקה".
לאחרונה נתרמו מחזיקי מפתחות מהמשרד לאיכות הסביבה על ידי אחת האמהות. כמו כן נשלחו עלונים מרשות המים שחולקו על ידי נציגי המועצה הירוקה בכיתות. בקירות בית הספר פזורים פוסטרים שקוראים לחיסכון במים ובנוסף מנקות הכיתות את רחבת בית הספר לפי תורנות יומית.
מנהל בית הספר אביחי דנינו מציין כי "אנו מוסיפים כל הזמן נדבך נוסף לפעילות הירוקה ומתקדמים בשלבים תוך הטמעה של הערכים. אתר האינטרנט של בית הספר מאוד פעיל ומעודכן בכל התהליכים וכל קהילת בית הספר שותפה לתהליך: הצוות החינוכי, התלמידים וההורים".

כזכור, בשנת הלימודים הקודמת חיברו תלמידות כיתה ד' אמנה בית ספרית, בה מפורטים אמצעים ושיטות לחסכון במים ובסיומה התחייבות לביצועה על ידי כל אוכלוסיית בית הספר. בין החותמים על האמנה היו ראש המועצה משה דדון, ראש מינהל חינוך שרונה בר נס, מנהל בית הספר אביחי דנינו, המורה אורית שפיבק כנציגת הצוות החינוכי, יושב ראש ועד ההורים, אילן שמואל, כנציג ההורים ודוד גבאי, יושב ראש מועצת התלמידים, כנציג התלמידים.


שלכם
ראש המועצה