יום רביעי, 1 בפברואר 2012

אלפים בצעדת הל"ה


אלפים בצעדת הל"ה
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 01/02/2012
למעלה מ-3000 בני נוער, אזרחים וחיילים השתתפו בצעדה לזכרם של ל"ה הלוחמים שנפלו בקרב על גוש עציון במלחמת העצמאות. ראש המועצה משה דדון: "זוכרים את הנופלים, ממשיכים בדרכם"

למעלה מ-3000 בני נוער, אזרחים וחיילים מכל רחבי הארץ השתתפו בשבוע שעבר בצעדה לזכרם של ל"ה הלוחמים שיצאו להגיש עזרה לתושבי גוש עציון הנצורים ונקלעו לאחד הקרבות העזים במלחמת העצמאות.
המשתתפים יצאו ממושב אביעזר בעמק האלה וצעדו לאורך מסלול בן 8 ק"מ דרך שמורת הר סנסן לעבר גבעת הקרב בה נלחמו ונפלו הלוחמים.
האירוע המרגש החל בשעה שמונה וחצי בבוקר ונמשך עד השעה ארבע אחר הצהריים. הקבוצות הרבות שלקחו חלק בצעדה לוו על ידי מדריכים וקיבלו הסבר נרחב על האזור ועל הקרב. בצעדה השתתפו חיילי צנחנים ונח"ל שנחשפו למורשת הקרב לאור סיפורם של ל"ה הלוחמים.
בסיום הצעדה המתקיימת משנת 1996 התקיים טקס זיכרון קצר במהלכו הוקראו שמות הנופלים, תפילת אל מלא רחמים וקדיש. את הצעדה ארגנה מחלקת הספורט במועצה אזורית מטה יהודה בשיתוף מנהל חברה ונוער במחוז ירושלים במשרד החינוך.
משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "המועצה פועלת מדי שנה להנצחת זכרם של לוחמי הל"ה בצעדה בה לוקחים חלק אלפי אזרחים, בני נוער וחיילים מכל רחבי הארץ שזוכרים את הנופלים וממשיכים את הדרך שהחלו הלוחמים, תוך מימוש ערכים של ציונות ואהבת הארץ. בזכותם של הלוחמים שחירפו נפשם בהגנה על המולדת קיבלנו לידינו חבל ארץ מדהים ביופיו. חובתנו להמשיך, לעשות ולהיבנות אך לזכור תמיד את הלוחמים שנפלו בקרב על המולדת".

לוחמי הל"ה
מחלקת הל"ה הייתה מחלקה של 35 לוחמים , בפיקודו של דני מס, שהיה קודם לכן מפקדו של גוש עציון. המחלקה יצאה במלחמת העצמאות,על מנת להגיש סיוע לגוש עציון הנצור ולתגבר אותו בלוחמים ובאספקה. אור ליום שישי,
ה' בשבט תש"ח16 בינואר 1948 התגלו הלוחמים בדרכם ובעקבות כך כותרו על ידי המוני ערבים מהסביבה ונפלו בקרב שנמשך לאורך כל היום.

הצעדה הבאה: צעדת אביב בהר
לאור ההצלחה של השנה שעברה תתקיים בחודש הבא (יום שישי, 16 במרץ) צעדת אביב בהר, במעמד ראש המועצה משה דדון. בצעדה המתקיימת זו השנה השנייה ותעבור דרך שביל ישראל, חרבת דרבן, עין מטע וחרבת חנות יעמדו לרשות הצועדים




שלכם
ראש המועצה
משה דדון