יום רביעי, 29 בפברואר 2012


תוכנית אמירים בבית ספר השחר: שילוב בין הצטיינות למצוינות
פורסם באתר בתאריך: 29/02/2012
בית הספר חרט על דגלו את מיצוי המצוינות האישית לתלמידים ופיתוח סגל הוראה יוזם ויצירתי. תוכנית 'אמירים' למחוננים ומצטיינים מהווה במה לשני יעדים אלה. ראש המועצה משה דדון: "מימוש התוכנית עומד בקנה אחד עם התוכנית האסטרטגית לחינוך שהגדירה את המיצוי העצמי של התלמידים כיעד מרכזי" 

האגף למחוננים ומצטיינים בשיתוף אגפי הגיל במשרד החינוך מפעיל בשנתיים האחרונות את תכנית 'אמירים' בה נוטלים חלק בתי ספר יסודיים ועל יסודיים. במסגרת זו מופעלות מסגרות לימוד בית ספריות לתלמידים מצטיינים, תוך פיתוח והפעלת תכניות המטפחות מצוינות בית ספרית ומזמנות אתגרים חדשים למשתתפים.
בתחילת השנה החלה התוכנית לפעול גם בבית הספר היסודי 'השחר' במועצה אזורית מטה יהודה. התוכנית פועלת בשתי שכבות גיל: כיתות ד' וכיתות ה'-ו'.
המשתתפים בתוכנית הינם תלמידים מחוננים ומצטיינים שמשתלמים בשלושה קורסים. תלמידי כיתות ד' לומדים על השילוב שבין תזונה נכונה לפעילות גופנית בקורס 'הצלחת המנצחת' ועורכים ניסויים על שומן במזון, זיהוי פחמימות, ויטמינים ותפקיד המים בגוף. באמצעות כלי מחקר ושאלונים מנתחים התלמידים את תוצאות הניסויים. בקורס 'נקודת מבט' המיועד לשתי שכבות הגיל, מפתחים התלמידים חשיבה ויצירתיות ויוצרים עבודות אמנות תוך ביטוי הנושא הנלמד ויישום טכניקות שונות.
קורס נוסף, 'אני, אתה וההמצאה הבאה'  מיועד למצטייני כיתות ה'-ו' ועוסק בהתפתחות הטכנולוגיה ובישום הלמידה בניסיון לגלות את ההמצאה הבאה. את התוכנית מלווה יועצת בית הספר בקורס חברתי ערכי שנועד לתת למשתתפים כלים להצלחות וכישלונות ולהתמודדות בין מצטיינים. במקביל משתלם צוות המורים אחת לחודש ורוכש כלים למיצוי מקסימאלי של התוכנית בקרב התלמידים.

"מימוש התוכנית עומד בקנה אחד עם התוכנית האסטרטגית לחינוך שהגדירה את המיצוי העצמי של התלמידים כיעד מרכזי", אומר ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון. "אנו שואפים להקנות לילדים את הכלים המקסימאליים ולחשוף בפניהם את כל האפשרויות. מטה יהודה, בהווה ובעתיד, נשענת על מערכת חינוך ששואפת למצוינות בכל תחומי החיים".
מנהלת בית הספר רינה רביד: "נפלה בחלקנו הזכות להפעיל את תוכנית 'אמירים' בבית הספר, כחלק ממהלך המתרחש בקידום בית הספר אל עבר המצויינות. המצוינות מוגדרת בחזון בית הספר ואנו מובילים את תלמידינו להצלחה, תוך מתן שוויון הזדמנויות למיצוי היכולות האישיות של כל תלמיד ותלמידה באמצעות סביבת לימודים מאירת פנים, מטופחת ומאורגנת המהווה מקום מוגן, בטוח ומצמיח לכל קהילת בית הספר".


שלכם
ראש המועצה