יום שלישי, 14 בפברואר 2012


נחנכה תחנת הכיבוי בצומת האלה
פורסם באתר בתאריך: 14/02/2012
ראש המועצה האזורית מטה יהודה הוביל בשנה האחרונה מהלך לפתיחתה מחדש של תחנת הכיבוי בצומת האלה. ביום חמישי (2 בפברואר) התקיים טקס חנוכת התחנה. משה דדון: "חנוכת התחנה תגביר את תחושת הביטחון של תושבי המועצה"

בשורה לתושבי מטה יהודה: ביום חמישי (2 בפברואר) נחנכה מחדש תחנת הכיבוי בצומת האלה לאחר שנסגרה לפני כעשור בשל קיצוצים תקציביים.

בעקבות אסון הכרמל והוספת תקנים לתחנות הכיבוי הוחלט על פתיחתה של תחנה מאוישת בצוות עם כבאית פעילה 24 שעות ביממה. התחנה שמשמשת כתחנת משנה של איגוד ערים בית שמש, תיתן מענה לתושבי חבל עדולם ותקצר את זמני ההגעה של הכבאית ליישובים אביעזר, אדרת, גבעת ישעיהו, גפן, זכריה, לוזית, נווה מיכאל, נחושה, עגור, צפרירים, רוגלית (נווה מיכאל), שריגים ליאון, שדות מיכה ותירוש. עד כה קיבלו יישובי חבל עדולם המשתרעים על פני כ-100 אלף דונם שירות מתחנת בית שמש.

הטקס נערך במעמד שר הפנים אלי ישי, ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון ,ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש מועצת מבשרת ציון אריה שמם וראש מועצת אבו גוש סאלים ג'אבר. כמו כן נכחו בטקס נציב כבאות ראשי רב טפסר שחר איילון ומפקד תחנת המשטרה בבית שמש סגן ניצב דביר בר אלי.

משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "בהסתמך על מה שאירע באסון הכרמל, קיימת חשיבות עליונה לשדרוג מערך הכבאות באמצעות פתיחת תחנות ורכישת ציוד חדש ומתקדם. אנו פועלים כל העת לקביעת נהלי עבודה ברורים וקבועים בין כל הגורמים הפועלים בשטח במקרה חירום, לטובת בטחון התושבים. מבחינתי זו מטרה ראשונה במעלה, כחלק ממתן שירות מהיר ומקצועי לתושבים. חנוכת התחנה מבטאת את יעדי המועצה לשמור על מרחב ירוק ובטוח ולהגביר את תחושת הביטחון של תושבי המועצה".

הרעיון לפתוח מחדש את תחנת הכיבוי בצומת האלה עלה לפני שנה בדיון במועצה בו דנו נציגי כל הגורמים בהיערכות למקרי אש באזור מטה יהודה וזכה לתמיכה מצידו של ראש המועצה משה דדון. לצד חנוכת התחנה החדשה מורכב מערך הכיבוי האזורי מתחנת האם בבית שמש ושלוש תחנות משנה נוספות, האחת בצלפון, השנייה באזור ההר, בסמוך ליישוב בר-גיורא והשלישית במבשרת ציון.


שלכם
ראש המועצה