יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

המהפך של החינוך הממלכתי דתי


המהפך של החינוך הממלכתי דתי
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון  בתאריך: 28/08/2012
בתי הספר הממלכתיים דתיים 'האלה', 'אבן העזר', 'מתתיהו' ו'לביא' הפכו בשנים האחרונות אבן שואבת למגזר הדתי לאומי במטה יהודה * איך זה קורה? תנופת בינוי ושדרוג חזות בית הספר, תכניות לימודים המשלבות בין יהדות לטכנולוגיה ומתן מענה אישי לצרכי התלמידים לצד פיתוח חיי קהילה

תלמידי החינוך הממלכתי דתי עושים הבוקר (שני) את צעדיהם לשלושה בתי ספר ברחבי המועצה: בית הספר 'אבן העזר' במושב נחם, בית הספר 'לביא' בצור הדסה, בית הספר 'מתתיהו' בצלפון  ובית הספר 'האלה' בנחושה.

המהפכה החינוכית ברחבי המועצה לא פסחה גם על המגזר הדתי. הוועדה לחינוך דתי בראשותו של ד"ר שמריהו בן פזי שהוקמה במסגרת התכנית האסטרטגית לחינוך, קבעה דפוסי עבודה וקווים משותפים לכלל מוסדות החינוך הדתי במועצה ורוחות השינוי נראות בהתאם.

לאן השנה?
לניהול בית הספר 'אבן עזר' נכנס השנה חיים לוי שמחליף את קודמו בתפקיד אביחי דנינו. "בכוונתנו להפוך את 'אבן העזר' לבית ספר למדעים על שלל תחומיו: טכנולוגיה, טבע, סביבה ירוקה, מכשור ומחשוב", אומר לוי. זו תהיה ההתמחות המרכזית שלנו בשנים הבאות. בכוונתנו לצרף אנשי מקצוע, להגדיל את מס' השעות ולהוציא את צוותי ההוראה להתמחויות. נערוך ימי שיא, נקים מיצגים בחצרות ונוביל את האזור כולו בתחום המדעים". השבוע התקיים יום הערכות מוצלח ברמת רחל במימון המועצה שתרם לגיבוש הצוות המקצועי לקראת השנה החדשה. בבית הספר תוטמע תוכנית גישור, יוקם קיוסק מצוות באמצעותו יקבלו התלמידים כרטיסים על מעשים טובים ויינתן דגש על נושא האומנות והחזות הבית ספרית.

...


שלכם
ראש המועצה