יום שבת, 11 באוגוסט 2012

משה דדון השיק תוכנית ביטחון חדשה ומקיפה למטה יהודה


"הביטחון בידיים שלנו" משה דדון השיק תוכנית ביטחון חדשה ומקיפה למטה יהודה
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 10/08/2012
התוכנית החלה במינויו של ניצב בדימוס מיקי לוי (מפקד מחוז ירושלים בעבר) ליועץ ביטחוני מיוחד למועצה * המשיכה בתוכנית לגיוס מתנדבים ליחידת 'המתמיד' * ולהקמת מרכז שיטור קהילתי חדש בצור הדסה * המרכז יאויש על ידי שוטרי מג"ב ואנשי הביטחון של המועצה שיפקדו על תושבים מתנדבים * ראש המועצה משה דדון: "כוחות המשטרה ומג"ב עושים עבודת קודש. אבל הם חייבים עזרה. מחובתנו להגן על הבית"


תחת הכותרת "הביטחון בידיים שלנו" השיק השבוע ראש המועצה משה דדון את תכניתו לחיזוק הביטחון האישי במטה יהודה. לפני כחודשיים מינה דדון את ניצב בדימוס מיקי לוי, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ליועץ ביטחון מיוחד למועצה במטרה ....
חלק מקוראי שורות אלה ודאי ירימו גבה וישאלו מדוע הם אלה שצריכים לעשות את העבודה במקום שבו הממשלה אמורה לייצר פתרונות. התשובה פשוטה: אפשר להמשיך ולהמתין להחלטת הממשלה בחיבוק ידיים ואפשר להוביל לשינוי באמצעות עשייה.
העובדות מדברות בעד עצמן. כיום ישנם 35,000 מתנדבים במשמר הגבול לעומת מספר דומה של שוטרים בכל רחבי הארץ. היכולת של מג"ב לפעול ללא מתנדבים כמעט ולא קיימת כפי שהעיד השבוע מפקד מג"ב, ניצב יורם הלוי, שהשתתף בכנס הביטחון שערך ראש המועצה משה דדון בצור הדסה.
 ....

משה דדון סיכם: "ניסיונו הרב של מיקי לוי יסייע לנו לעמוד באתגרים הביטחוניים העומדים בפנינו. מצאנו אוזן קשבת אצל מפקד מג"ב ומבחינתנו כללי המשחק משתנים. שלאף אחד לא יהיה ספק. אנחנו נגביר גם את הלחצים הפוליטיים ונמשיך לפעול בכל המישורים לתיקון העוול ולמיגור תופעת המסתננים. הממשלה בוחרת להתעלם מהתופעה שבצידה השלכות מרחיקות לכת על חייהם של כלל אזרחי ישראל".
 
.....


פרשנות:
דדון סימן את היעד הבא
ראש המועצה משה דדון סימן לעצמו בשלוש השנים האחרונות מספר מטרות. תחילה היה זה תחום החינוך. תחום שדרש שינוי יסודי. דדון, איש חינוך מוצהר, הפשיל שרוולים, מינה את האנשים הנכונים, הוביל לניסוחה של תוכנית אב אסטרטגית ואפקטיבית לחינוך, והחל ביישומה תוך השקעה של עשרות מיליוני שקלים בתוכניות פדגוגיות ובהשקעות במבנים חדשים ובשיפוץ מבנים קיימים. התוכנית כבר נותנת פירותיה עם מגוון הישגים עצום להם זוכים מוסדות החינוך במטה בשנה האחרונה.
זה המשיך בתוכנית האב לתיירות, שלראשונה כוננה במטה יהודה, ואושרה על ידי כל הגורמים הממשלתיים והגופים הסביבתיים; בשינוי מקיף במרכז יד חריף ובהיכל התרבות; בהשקעות בשדרוג התשתיות ביישובים, שהוזנחו שנים; במאבק עיקש ומוצלח לביטול ההחלטה להעברת כל אזורי התעשייה לבית שמש, דבר שהיה פוגע אנושות בתושבי המטה; בשדרוג פסטיבלי האוכל והיין; ביישום תוכנית מקיפה לאיכות הסביבה ובהפיכת המטה לחבל ארץ תיירותי פופולארי תחת הכותרת "מטה יהודה – מובילים באיכות החיים".
עתה סימן לעצמו דדון יעד שאפתני נוסף – הביטחון האישי. ברור לכולם כי תחום זה הוא מעל לכוחותיה של רשות מקומית, גדולה ככל שתהיה. הביטחון האישי מסור במדינה מתוקנת לכוחות הצבא והמשטרה.
ואולם, דדון, שמבין ורואה כי אין מנוס מתגבור הכוחות הקיימים, המוגבלים במשאביהם, יוצא לחזית המאבק הזה, גם כאשר הוא נמצא בעמדה לא פשוטה. מטה יהודה היא המועצה בעלת השטח הגדול בישראל – 570 אלף דונם. שטח שקשה לשמור ולהגן עליו בצורה הרמטית ביום יום. כל ראש מועצה אחר היה נזהר כמו מאש מלגעת בנושא רגיש שכזה, בעל פוטנציאל בומרנג משמעותי.
ועדיין, דדון לא מוותר. בשיחות עימו הוא נשמע נחוש להרחיב את מעגל המתנדבים, להביא את מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל להפנות משאבים נוספים וכוחות שיטור לאזור ולייצר כמה שיותר ביטחון. "אם לא נעשה את כל המאמץ, לא נוכל לומר אחר כך שהיינו שם בשביל התושבים. נבחרתי להוביל את הציבור, להנהיג אותו לאיכות חיים טובה יותר, והביטחון האישי זה חלק בלתי נפרד מאיכות החיים".
אכן, זהו לא קרב פשוט, אבל אנחנו מאמינים בדדון. הוא לא עוצר. ויש לקוות שיצליח גם ביעד הזה. כי הצלחתו היא הצלחתנו.

לכתבה המלאה >> 



שלכם
ראש המועצה
משה דדון