יום רביעי, 15 באוגוסט 2012

מובילים בחינוך: תלמידי עין כרם ביקרו בוירצבורג


מובילים בחינוך: תלמידי עין כרם ביקרו בוירצבורג
פורסם באתר הבית של המועצה אזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 15/08/2012
19 תלמידים ואנשי צוות מתיכון עין כרם שבו ארצה לאחר ביקור בעיר התאומה ובקרוב יוציאו לאור ארבעה ספרי הדרכה על חיי היהודים באזור
*
ראש המועצה משה דדון: "בני הנוער במטה יהודה מדברים ומקיימים ערכים"

: "בשנים האחרונות התקיים דיון בין הצוותים בעקבותיו הוחלט למקד ולהעמיק את העבודה החינוכית הנעשית במסגרת המשלחות. הנושא הנבחר היה הקהילות היהודיות שחיו באזור וירצבורג לפני המלחמה. העיסוק בנושא נבחר על רקע ההתעניינות של בני נוער כיום באותם יהודים ש'נעלמו' בתקופת השואה והפכו בזיכרון של העם היהודי למספר"

בית הספר התיכון עין כרם מקיים זו השנה העשירית חילופי משלחות עם תלמידי בית הספר היוקרתי 'דויטשה גימנסיום' מוירצבורג (גרמניה). שני הצדדים מפעילים פרויקט משותף במהלכו נאספים פרטים על הקהילה היהודית באזור וירצבורג על מנת לחקור, לתעד ולהנציח את הקהילות היהודיות שחיו באזור ונעלמו במהלך מלחמת העולם השנייה.
 ....

משה דדון ראש המועצה האזורית מטה יהודה בירך את המשלחת שחזרה מוירצבורג ואמר כי "בני הנוער במטה יהודה מדברים ומקיימים ערכים. מזה כעשור פועלת ברית ערים תאומות בין מטה יהודה לוירצבורג. הקשר מתבטא בתחומי עניין משותפים, תוך מתן דגש לחיבור בין בני הנוער וקיום דיון מעמיק על שואת יהודי גרמניה".
 ....

 


שלכם
ראש המועצה