יום שבת, 11 באוגוסט 2012

תזמורת ייצוגית מ'יד חריף' בהונגריה


תזמורת ייצוגית מ'יד חריף' בהונגריה
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 08/08/2012
התזמורת הייצוגית של מטה יהודה ו'יד חריף' יצאה לפסטיבל תזמורות ולהקות מחול בהונגריה, הותירה רושם רב וקיבלה הזמנה להתארח בסרביה ופולין * ראש המועצה משה דדון בירך: "יד חריף ממשיכה להיות היד המכוונת של תלמידי האמנויות במטה יהודה"

נגני התזמורת הייצוגית הצעירה של מטה יהודה והמרכז לאמנויות 'יד חריף' כבשו את לבם של ההונגרים: התזמורת, שחזרה השבוע מפסטיבל תזמורות ולהקות מחול מארץ הקיורטוש ריגשה את הקהל הרב ברפטואר מגוון ואיכותי של שירים.

מסעה של התזמורת החל בעיר צ'ונגרד בדרום הונגריה שם נערך הפסטיבל בהשתתפות תזמורות מכל רחבי אירופה, והמשיך בקונצרט לקהילה היהודית ומופע רחוב בעיר בודפשט. 18 הנגנים, בני 12-15 יצאו להונגריה יחד עם חמישה אנשי צוות ולאור הרושם הרב שהותירו קיבלו הזמנה להשתתף בעתיד בפסטיבלים בסרביה ובפולין.

"לאורך השנה שאפנו להוציא משלחת ממטה יהודה לפסטיבל בינלאומי", אומר מנהל 'יד חריף' טל בן אור, שעמד בראש המשלחת. "בעידודו ובתמיכתו של ראש המועצה משה דדון הצלחנו לעמוד באתגר ולגייס את הנגנים, ההורים, והצוות המקצועי למיזם. במהלך חודש יולי, בזמן שרוב התלמידים היו בחופש, הנגנים הצעירים שלנו התאמנו באינטנסיביות רבה. הם הציגו מגוון רחב של סגנונות נגינה, מגוון שכלל לא העיד על היותם התזמורת הצעירה ביותר בפסטיבל".

התזמורת ניגנה במצעד הפתיחה והסגירה יחד עם כל באי הפסטיבל ובשלל במות ואירועים בצ'ונגרד והסביבה. לאחר שלושת ימי הפסטיבל המשיכו נציגי מטה יהודה לבודפשט שם ערכו קונצרט מלהיב בקהילה היהודית, בסיומו קם הקהל הנרגש על רגליו ורקד את 'הבה נגילה' לצלילי התזמורת.

לאורך כל המסע וכחלק מהחוויה המוסיקאלית ניגנו הילדים ברחוב ורכשו ניסיון באלתור ונגינה ללא תווים ומנצח. לצורך כך אף קיבלו את אישורה של משטרת בודפשט לנגן במרכז העיר ותוך דקות ספורות הפכו לאטרקציה עבור העוברים והשבים ובהם תיירים ישראלים רבים שכובשים מדי קיץ את בירת הונגריה.

"אני מברך את תזמורת  הנוער של מטה יהודה על הצלחתה המרשימה בהונגריה", אומר ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון. "יד חריף ממשיכה להיות היד המכוונת של תלמידי האמנויות במטה יהודה, תוך השקעה רבה ותהליך התמקצעות מתמשך. בכוונתנו להתמיד במינוף המרכז ולהוציא משלחות נוספות לאירועים בינלאומיים ברחבי העולם גם בעתיד".

לכתבה המלאה >> 



חריף הונגרי. חברי המשלחת ממטה יהודה בהונגריה
 
 
שלכם
ראש המועצה