יום חמישי, 14 ביוני 2012

חושבים ירוק. מתנהגים ירוק איכות הסביבה במטה יהודה: התושבים יבחרו אלו אתרים ישומרו


חושבים ירוק. מתנהגים ירוק איכות הסביבה במטה יהודה: התושבים יבחרו אלו אתרים ישומרו
פורסם באתר בתאריך: 13/06/2012
ועדת השימור במועצה סיימה את ביצוע סקר האתרים המומלצים לשימור * בחודש הבא יחל תהליך קבלת המשוב מוועדי היישובים בסיומו ישולבו האתרים הנבחרים לתוכנית המתאר 

ראש המועצה דדון: "החזון להטמעת דפוסי התנהגות סביבתיים מגיע לכל בית אב"

בקרוב יבחרו צוותי התכנון של מטה יהודה אלו אתרים היסטוריים ומבנים לשימור ברחבי המועצה יוכנסו לרשימת האתרים המיועדים לשימור.

מטה יהודה מובילה למימוש תוכנית לשימור אתרים שתעוגן בתוכנית המתאר החדשה. חברי הוועדה לשימור אתרים קיימו בשנה האחרונה סיורים ב-57 יישובי המועצה לקראת שילוב האתרים במרקם הפיזי של מטה יהודה. התהליך לווה על ידי משרד 'אופק אדריכלים' שסקר את כל המבנים והאתרים ההיסטוריים ברחבי המועצה ובהם גנים פתוחים, בתי כנסת, מבנים ושדרות.

חברי הוועדה מתכנסים אחת לחודש ודנים בקידום התוכנית ובהם סגן ראש המועצה ויו"ר וועדת השימור, נימי יפה, מהנדסת המועצה, חגית טרופיאנסקי ישראל, מנהל מחוז ירושלים במועצה לשימור אתרים, איציק שוויקי, ונציג ציבור.

הוועדה עורכת בימים אלה דיונים בהמלצות משרד האדריכלים ובחודשים הקרובים תפורסם רשימת האתרים המומלצת לתושבים. עם קבלת משוב מהיישובים יסתיים באופן רשמי הסקר שנפתח לפני כשנה ותגובש רשימה סופית של אתרים לשימור שתוכנס לתוכנית המתאר החדשה, על מנת למנוע הרס ולשמש כלי עבודה לעוסקים בנושא השימור.

"למועצה יש חזון להטמעת דפוסי התנהגות סביבתיים בכל בית אב", אמר השבוע ראש המועצה, משה דדון. "התוכנית לשימור אתרים היא חלק נוסף במדיניות שהתוויתי לעידוד אורח חיים מקיים וגובשה כחלק מהעלאת המודעות של הציבור לנושא זה. כל זאת תוך הליך שיתוף ציבור כמקובל וכנהוג במטה יהודה".

...


שלכם
ראש המועצה