יום רביעי, 20 ביוני 2012

יד חריף בקהילה תורת הריקודים


יד חריף בקהילה תורת הריקודים
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 19/06/2012
היפ-הופ עגל הזהב, בריאת העולם בבלט קלאסי והמבול לצלילי ויוואלדי בחגיגת אמנות משולבת באווירה קסומה ותלבושותמרהיבות * המחלקה למחול במרכז 'יד חריף' הציגה מופעי ראווה בהשראת סיפורי התנ"ך 

משה דדון: "תחושת המקצועיות והשמחה אצל צוות 'יד חריף', ההורים והתלמידים, מבטאת היטב את ההשקעה הרבה שלנו במרכז. הודות לכך האמנות מגיעה כיום לכל בית במטה יהודה"

אמנות הריקוד בהשראת תורת ישראל. תלמידי המחלקה למחול במרכז 'יד חריף' במטה יהודה הציגו בשבוע שעבר מופעי ראווה שהתבססו על סיפורי התנ"ך. סיפורי עגל הזהב, בריאת העולם, אשת לוט וחיות גן עדן השתלבו בצלילי ויוואלדי, דולי פרטון, שופּן ומלך האריות ויצרו את אחת החגיגות הקסומות שנראו במרכז מאז ומעולם.

תלמידי הלהקה הייצוגית של מטה יהודה ו'יד חריף' פתחו את המופעים ברפרטואר מתוך המופע מאנא של להקת ורטיגו יחד עם הרקדנים המקצועיים של הלהקה. עבודתה של הלהקה ושל הכוריאוגרפית נעה ורטהיים עוסקת במהות הבריאה, וצופנת בחובה עולם קוטבי. בהשראת צורות היסוד, קו ועיגול, המתפרשים גם כזכרי ונקבי, יש ואין, חסר ומלא שחור ולבן יצרו הרקדנים שפה תנועתית ייחודית המשתמשת במבנה ספירלי צובר תאוצה ומסמל אנרגיה מתעצמת, צמיחה וגדילה.

בהמשך הוצגו ריקודים ממגוון הקשת האומנותית: בלט קלאסי בהשראת סיפור בריאת השמים, המים, והצמחייה, המבול לצלילי ויוואלדי ו'ימים של שקט', ריקודים מקצועיים על פוינט שהמחישו את בריאת המאורות וחלום יעקב, מחול מודרני בהשראת הסנה הבוער והנחש הערום, ריקודי היפ-הופ בין לאומיים לחגיגת עגל הזהב, הפרעונים וכותונת הפסים של יוסף וריקודי ג׳אז בהשראת חיות גן עדן, חום המדבר וסיפורה של אשת לוט שהפכה לנציב מלח.

מופע החטיבה הצעירה חשף את הקהל הרחב לריקודים נוספים בכל תחומי המחול בהשראת ימי הבריאה לצלילי שופן ומלך האריות, עגל הזהב לצלילי ג׳ון בראון, 'עבדים היינו' לצלילי דולי פרטון ופרת משה רבנו בריקוד של גילאי הגן. בשני המופעים התארחה כיתת האומנות החדשה שנפתחה בתיכון הר-טוב בריקודים שהובילו מורי המגמה והכוריאוגרפית הילה פז. זוגות הרקדנים של המורה לובה קוסטינובסקי  רקדו צ'ה צ'ה ורומבה.

מסמר הערב היה ריקוד הסיום של המופעים בהובלת צוות המורים המקצועי של 'יד חריף'. כל מורה הציג את כישרונו ואת תחום עיסוקו על הבמה ולאחר מכן התקבצו כולם לריקוד משותף יחד עם התלמידים הנלהבים. ״ריקוד הסיום נתן לנו הרגשה טובה של בית. אנו גאים להיות חלק ממשפחת 'יד חריף' ומטה יהודה", ציינו המורים לקול מחיאות הכפיים של התלמידים וההורים הגאים.

"תחושות המקצועיות והשמחה אצל צוות 'יד חריף', ההורים והתלמידים, מבטאות היטב את ההשקעה הרבה שלנו במרכז", אומר ראש המועצה משה דדון, ומוסיף: "הודות לעבודה הרבה האמנות מגיעה כיום לכל בית במטה יהודה".

לכתבה המלאה >>



שלכם
ראש המועצה
משה דדון