יום שלישי, 20 בינואר 2015

אי"ל זה כוח חינוכי

אי"ל זה כוח חינוכי

פורסם באתר בתאריך: 20/01/2015
מובילים בחינוך
שלוש כיתות אי"ל למניעת נשירה והגשה לבגרות מלאה נפתחו השנה בשלושה תיכונים במטה יהודה. בתחילת החודש נערך טקס החנוכה הרשמי של הכיתה בתיכון 'אור' * טקסים התקיימו גם ב'הרטוב' וב'עין כרם'
משה דדון: "תלמידי כיתות אי"ל הם תלמידים מוכשרים ובעלי מוטיבציה שתורמים להישגים הלימודיים והחברתיים של בתי הספר. זה לא מקרי. התכנית משתלבת היטב בתפישתנו לפיה כל תלמיד ותלמידה חותרים למצות את היכולות והכישורים שלהם"
גיא פירוביץ': "קורה משהו מאוד יפה במטה יהודה. תלמידים שאינם לומדים בכיתות אי"ל מבקשים להצטרף וללמוד בהן. אנחנו מדברים על 100 אחוזי גיוס לצה"ל, יציאה לשירות קרבי ולקצונה. היעד ששמנו לעצמנו במטה יהודה הוא לראות את בוגרי התכנית חוזרים לבית הספר כמורים ומחנכים מן המניין"
עידית ניב: "תכנית אי"ל החזירה את האמון של הורים רבים במערכת שבאים אלי ומספרים שהילד בא הביתה ומכין שיעורים, דבר שמעולם לא קרה קודם לכן"
ניב בר גיא: "תכנית אי"ל צמחה על בסיס כיתות 'אתגר' ומזמנת לבית הספר מרחב מקצועי להתנהלות מול התלמידים, תמיכה משמעותית של הצוות, תכנית עבודה ומענים אישיים"
ציפי ידידיה: "הכיתה מצוינת, יש לנו מחנך נהדר, תלמידים שמשקיעים ושואפים להגיע להישגים גבוהים וכמובן הורים שמאוד מרוצים מהשינוי שחל בילדים. אני בטוחה בתלמידים וביכולות שלהם ואין לי ספק שהם יעמדו בכל המטרות שהציבו לעצמם"
"התלמידים מהכיתות המקבילות מסתכלים ורואים איך ילדים שעד לפני שנה בכלל לא ישבו בכיתה עשו סוויץ'. זה משדר להם שהכל אפשרי. האפקט הוא חיובי ומעצים את השכבה כולה"
במעמד ראש המועצה, מנהלת תיכון 'אור', 23 תלמידי כיתה י' והוריהם נערך בתחילת החודש טקס חנוכת כיתת 'אי"ל' (איתור יכולות להצלחה) בבית הספר. הטקס נערך כחלק מתהליך הטמעת הפעילות בכיתה שנפתחה בתחילת השנה לראשונה במועצה, ביחד עם שתי כיתות אי"ל נוספות בשכבת כיתות י', האחת בתיכון 'הרטוב' והשנייה בתיכון 'עין כרם'. חנוכת הכיתות ב'אור', 'הרטוב' ו'עין כרם' מהווה שיא של תהליך חינוכי שבו התלמידים בונים ומעצבים את הכיתה בידיים שלהם והופכים אותה לבית.
אי"ל זה כוח חינוכי
תלמידי תיכון 'אור' הציגו את הכיתה בפני ראש המועצה משה דדון ונציגות ההורים, וההתרגשות הייתה גדולה. התלמידים צבעו את הכיתה בצבעים, בנו פינת 'זוּלה' כחלק מתהליך הגיבוש וההעצמה החברתית והגישו ברכות ממוסגרות לכל הגורמים שתרמו להקמת הכיתה תוך שהם מצביעים על התרומה של כל אחד ואחד מהגורמים. דדון התכבד לגזור את הסרט באקט שחנך רשמית את הכיתה ובירך על הפעילות.
"תלמידי כיתות אי"ל במטה יהודה הם תלמידים מוכשרים ובעלי מוטיבציה שתורמים להישגים הלימודיים והחברתיים של בתי הספר", אמר דדון. "זה לא מקרי. התכנית משתלבת היטב בתפישת המועצה לפיה כל תלמיד ותלמידה חותרים למצות את היכולות והכישורים שלהם. מטה יהודה היא הרשות המקומית הרביעית בישראל שהצטרפה לתכנית ותלמידיה מוכיחים שכאשר המערכת משקיעה ומאמינה בתלמידים הם רושמים הצלחות אדירות".
אי"ל זה כוח חינוכי
כיתת אי"ל בתיכון 'אור' משתייכת למגמת הקולנוע ובשיאו של הערב הקרינו התלמידים סרט המתעד את השתלשלות העניינים מתחילת הפעילות בחודש ספטמבר. כחלק מאופייה המשפחתי של הכיתה הסתיים הערב בסעודה חגיגית, פרי ידיהם של ההורים שבישלו ממיטב מאכלי העדות וערכו שולחן שופע במטעמים כגון עלי גפן, קובה וקוסקוס.

שלכם
ראש המועצה