יום שבת, 3 בינואר 2015

מבנה ארגוני חדש למטה יהודה


פורסם באתר בתאריך: 23/12/2014
מהלך מהפכני שמקדם משה דדון ראש המועצה הוביל בשנה האחרונה מהלך לשינוי המבנה הארגוני של המועצה. המטרה: התחדשות והתייעלות בעבודת האגפים והמחלקות
משה דדון: "המהלך מייצג חשיבה אסטרטגית שתואמת את הצרכים הנוכחיים ומתייחסת גם לצרכים העתידיים של תושבי המועצה. זו פעולה מאוד משמעותית שתאפשר לנו לפתח את מערך השירותים ברוח הקידמה. התשתית הארגונית החדשה תעלה את התפוקות ותעניק שירות מקצועי יותר לתושבים"
דדון: "המבנה החדש מגיב לשינויים הסביבתיים ומעניק מימד נוסף להתחדשות בעבודת המועצה, הכל כדי לענות על צרכים של חדשנות וקידמה לצד חיסכון והתייעלות. השינויים הפנימיים מובילים לעלייה בתפקוד ומגבירים את המוטיבציה אצל העובדים, לצד שירות ברמה הגבוהה ביותר לציבור התושבים, בדומה לארגונים ציבוריים ופרטיים המצטיינים במתן שירות ללקוחות"
בשלוש השנים האחרונות זכתה המועצה בפרס הניהול התקין ובפרס האיכות הלאומי מטעם נציבות המדינה. בדרך זו הטביעה המועצה חותם והפכה מודל לחיקוי בכל התחומים לרשויות מקומיות, ובפרט למועצות אזוריות.
לאחר שהודיע על השקתה של אמנת שירות מחודשת בתחילת 2015 מבשר השבוע ראש המועצה משה דדון על מהלך נוסף שייצא אל הפועל בתחילת השנה האזרחית החדשה.ביוזמתו של דדון מקודם
בימים אלה מהלך לשינוי המבנה הארגוני של המועצה שיכלול יחידות ושירותים חדשים, חידוש הגדרות תפקיד ומינוי בעלי תפקידים.
המהלך החל לפני כשמונה חודשים עם מינויה של יועצת ארגונית שקיימה סדרת פגישות עם מנהלי המועצה ועובדיה וערכה ניתוח מערכתי מעמיק, לאורו מסרה את המלצותיה לראש המועצה.
כל זאת במטרה לענות על צרכים של חדשנות וקידמה, חיסכון והתייעלות, ולממש את החזון והאתגרים שעומדים לפתחה של המועצה בשנים הבאות. במסגרת המהפכה במבנה הארגוני בוצע ניתוח מערכתי והותאמו הגדרות תפקיד באופן בו יידע כל תושב מיהו נותן השירות ומהו השירות הניתן.
"המבנה הארגוני של המועצה הוא הבסיס לכל פעילותה", אומר משה דדון. "המהלך מייצג חשיבה אסטרטגית שתואמת את הצרכים הנוכחיים ומתייחסת גם לצרכים העתידיים של תושבי המועצה. זו פעולה מאוד משמעותית שתאפשר לנו לפתח את מערך השירותים ברוח הקידמה. התשתית הארגונית החדשה תעלה את התפוקות ותעניק שירות מקצועי יותר לתושבים".
רקע
במהלך הקדנציה הראשונה הציב דדון יעדים עם רף גבוה בכל תחומי החיים שבבסיסם שירות מקצועי ומיטבי לתושב. עם מימוש יעדים אלה, תוך זכייה בפרסים רבים שהגיעו מכל עבר, מבקש כעת דדון להעמיק ולבצע התאמות אל מול הצרכים החדשים שעולים מהשטח, באמצעות תשתית ארגונית הולמת.
המבנה הארגוני החדש מאפיין את המדיניות המוצהרת לאתר מדי שנה עוד ועוד צרכים ולהגדיל את היקף ההשקעות לטובת 57 ישובים שנמצאים בתנופת פיתוח אדירה.
המהלך אף ממשיך את המגמה שהוביל דדון בשנים האחרונות עם הקמת אגפים חדשים כגון אסטרטגיה ושירות ייחודי לוועדי היישובים, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות בכל אגפי ומחלקות המועצה, במוסדות חינוך ובמוסדות הציבור במטה יהודה.
בחודשים האחרונים נערכים במועצה לשינויים שיוצגו בסוף החודש בפני חברי המליאה, כאשר בהמשך צפויה התכנית לקבל את אישור משרד הפנים. במועצה יתקיים כנס עובדים בו יוצגו המבנה הארגוני החדש והיעדים שבצידו והמהלך כולו ילווה מבחינה מקצועית לאורך השנה.
שירות שירות שירות
איכות השירות לתושב עומדת במרכז העשייה של המועצה בשש השנים האחרונות. המהלך הנוכחי מצטרף לשורה של מהלכים שנועדו ליצור קהילת תושבים מאוחדת, חזקה, גאה ובעלת תחושת שייכות, תוך הפיכתה של מטה יהודה למוקד משיכה המסמל איכות חיים, חינוך ושירותים ברמה הגבוהה ביותר. השירות לתושבים ניתן מתוך אחריות ניהולית ושקיפות המידע, באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתקדמות ומעגל שלם של פתרונות.
המהפכה במבנה הארגוני מממשת את מדיניותו של דדון להשמת התושב במרכז החשיבה והטיפול תוך קיום קשר רציף עם התושבים, עם מנהיגי היישובים ועם גופים ציבוריים וממלכתיים. לכך רתם דדון את כל אגפי ומחלקות המועצה, בהצבת כוח אדם איכותי, ניוד עובדים לתפקידים התואמים את יכולותיהם וכישוריהם ומחויבות כלל מועצתית לקידום איכות חייהם של התושבים.
מחויבות לביצוע
מאז נכנס דדון לתפקידו כראש מועצה לפני שש שנים פועלים אגפי ומחלקות המועצה לפי סטנדרטים אחידים תוך מחויבות בלתי מתפשרת לתושב. כיום קיימות 16 זרועות הפועלות למימוש החזון של ראש המועצה ובהן לשכת ראש המועצה ופניות הציבור, לשכת מזכיר המועצה, אגף מינהל, רכש וביטחון, הוועדה לבנין ערים, אגף הרווחה, אגף חברה ונוער, מינהל חינוך, האגף לשיפור פני הכפר והסביבה, אגף פיתוח, אגף כספים, מחלקת הכנסות, הלשכה המשפטית, החברה הכלכלית לפיתוח, מבקר המועצה, אגף מידע ותקשוב והאגף לתכנון אסטרטגי.
יחד עמן פועלים גופים נוספים ובהם היכל התרבות, המרכז לאמנויות 'יד חריף', בתי הספר התיכונים והיסודיים, גני הילדים ועוד. כלל הגופים מחויבים להעמיד את התושב במרכז העשייה, להעניק שירות מקצועי, אדיב, נגיש ואיכותי, להקפיד על אתיקה מקצועית ומינהל תקין, לעשות שימוש מושכל בכל משאבי המועצה, לקיים שיח מתמיד עם התושבים ולהתאים את שירותי המועצה לצורכי התושבים והיישובים.
בשלוש השנים האחרונות זכתה המועצה בפרסי הניהול הכספי התקין מטעם משרד הפנים ובפרס האיכות הלאומי מטעם נציבות המדינה. בדרך זו הטביעה המועצה חותם והפכה מודל לחיקוי בכל התחומים לרשויות מקומיות, ובפרט למועצות אזוריות. כעת יוצא אל הפועל מהלך נוסף שנועד לייעל את עבודתה, לחזק את הקשר עם קהילת התושבים ולתת מענה הולם לכל פנייה ובקשה מצד הציבור.
"המבנה החדש מגיב לשינויים הסביבתיים ומעניק מימד נוסף להתחדשות בעבודת המועצה", מסכם משה דדון. "הכל כדי לענות על צרכים של חדשנות וקידמה לצד חיסכון והתייעלות. השינויים הפנימיים מובילים לעלייה בתפקוד ומגבירים את המוטיבציה אצל העובדים, לצד שירות ברמה הגבוהה ביותר לציבור התושבים, בדומה לארגונים ציבוריים ופרטיים המצטיינים במתן שירות ללקוחות".

משה דדון - ראש המועצה 
מועצה אזורית מטה יהודה