יום חמישי, 1 בינואר 2015

רוכבי האופניים הם שגרירי מטה יהודה

"רוכבי האופניים הם שגרירי מטה יהודה"

פורסם באתר בתאריך: 23/12/2014
כנס אופניים ארצי בקרית ענביםמשה דדון אירח את מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ונציגי רשויות מקומיות בכנס האופניים ה-8 שנערך במלון כרמים
משה דדון: "המשיכו לרכב, שמרו על השבילים נקיים ושלבו בכל טיול ביקור ביקבים, בצימרים ובמלונות. מטה יהודה היא עוגן תיירותי חשוב למדינת ישראל"
אמיר הלוי: "מזג האוויר בישראל הוא חוזקה והפוטנציאל גדול. ההשקעה בתשתיות אופניים נמשכת כל הזמן"
עלא ברהום: "ראש המועצה מעניק משאבים ותומך במיזמי האופניים. פיתוח שבילי האופניים בקרב האוכלוסיה הערבית מוביל שותפות"
מטה יהודה קיימה בשבוע שעבר את כנס האופניים ה-8 בשיתוף משרד התיירות. בכנס שנערך במלון כרמים שבקרית ענבים השתתפו ראש המועצה משה דדוןמנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, נציגי רשויות ואורחים. טרם פתיחת הכנס, בשעות הבוקר המוקדמות, נערכה רכיבת שטח בסינגל עין ראפה בהשתתפות רוכבי האופניים שהתרשמו מהפיתוח של השביל שחנכה המועצה בשנה האחרונה.
"רוכבי האופניים הם  שגרירי מטה יהודה"
בכנס נחשפו המשתתפים לאפשרויות העומדות בפני רשות מקומית ואתרים תיירותיים המבקשים להפוך ידידותיים לרוכבי אופניים, קיבלו מידע על תכנון אירועי אופניים מוצלחים ולמדו על הפוטנציאל הכלכלי, התרבותי והחברתי של מערכות שבילי אופניים בארץ ובעולם.
"אנו מחויבים לשמר את האזור לטובת רוכבי האופניים", פתח דדון. "אתם שגריריה של מטה יהודה אל מול הנזקים הבלתי הפיכים שגורמים שונים רוצים להביא אלינו. אף אחד לא יכול לנצח תושבים ורוכבי אופניים ששומרים על האזור. המשיכו לרכב, שמרו על השבילים נקיים ושלבו בכל טיול ביקור ביקבים, בצימרים ובמלונות. מטה יהודה היא עוגן תיירותי חשוב למדינת ישראל".
"אנו עובדים במרץ על פיתוח שבילי אופניים. זה מנוף תיירותי אדיר", סיפר מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי. "המשרד מקדם קמפיינים בערוצים זרים כדי לחשוף את אירועי הספורט שלנו לתיירות בינלאומית. מזג האוויר בישראל הוא חוזקה והפוטנציאל גדול. ההשקעה בתשתיות אופניים נמשכת כל הזמן".
"אנחנו מאוד מחוברים לענף הרכיבה על אופניים", בירכה סילבי גבאי כהן, מנכ"לית מלון כרמים. "יש כאן מסלולים מדהימים ונשמח לראות את רוכבי האופניים מתארחים אצלנו במלון ונהנים מהמסלולים באזור".
ממטה יהודה ועד הולנד
במהלך היום העבירו כ-20 אנשי מקצוע הרצאות שעסקו ברכיבה על אופניים מזוויות שונות ומגוונות. בין המרצים היו משה שלר, מנהל מחלקת קהילה ויער בקק"ל, עלא ברהום, יושב ראש ועד התושבים בעין ראפה, לורי קופנס אלופת ישראל בעבר, אבי גנאור עורך מגזין 'אופניים', אלון וולף, הבעלים של מוזיאון האופניים היחיד בישראל וד"ר ארז מזרחי מנהל מסע 'גלגלי אהבה' בעמותת אלי"ן.
"פיתוח שבילי האופניים בקרב האוכלוסיה הערבית מוביל שותפות", ציין עלא ברהום, שהציג את אבני הדרך להקמת סינגל עין ראפה. "ראש המועצה מעניק משאבים ותומך במיזמי האופניים. זה משפיע על האוכלוסיה ועל הרצון של הפרטים בה לרכב על אופניים".
"רוכבי האופניים הם  שגרירי מטה יהודה"
"ההתכנסות מאפשרת לכולנו לראות מה נעשה עד היום ולאן מועדות פנינו. באזור מטה יהודה ישנם כ-203 ק"מ של שבילי אופניים שמשולבים יחד עם היזמות המקומית", סיפר משה שלר, אשר ציין בין היתר את סינגל עין ראפה, יער ישעי, שביל עדולם, שבילי משואה ועינב בפארק בריטניה ושבילי האופניים ביער חרובית ונחל האלה.
אבי גנאור, עורך מגזין אופניים, הציג נתונים מרשימים על היחס של ממשלת הולנד לרוכבי האופניים. בין היתר ציין, כי במסגרת המדיניות ההולנדית ניתנת זכות הקדימה בכבישים בראש ובראשונה לרוכבי האופניים, לאחר מכן להולכי רגל ורק בסוף לנהגים. בהולנד סלולים כ-29,000 קילומטרים של שבילי אופניים ושיעור הרוכבים נמצא בעלייה מתמדת.
את האירוע הנחה כמדי שנה איתן חברוני שציין כי כנס תיירות האופניים ה-9 של מטה יהודה ייערך ב-10 בדצמבר 2015 במלון יד השמונה.

מועצה אזורית מטה יהודה

שלכם
משה דדון - ראש המועצה מטה יהודה