יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

אות יקיר תנועות הנוער הוענק למשה דדון

אות יקיר תנועות הנוער הוענק למשה דדון
פורסם באתר בתאריך: 10/09/2013
ראש המועצה האזורית מטה יהודה קיבל השבוע את האות מטעם מועצת תנועות הנוער בישראל *משה  דדון: "גאה ונרגש. בני הנוער הם העתיד של מטה יהודה"

משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, קיבל השבוע (ראשון) את אות 'יקיר תנועות הנוער' עם תחילת שנת הפעילות בתנועות הנוער. בטקס, שנערך בלשכת ראש המועצה נימקו יו"ר מועצת תנועות הנוער, רותם יואלי,ומזכ"ל מועצת תנועות הנוער, נפתלי דרעי, את ההחלטה להעניק למשה דדון את אות ההוקרה: "מר משה דדון מאמין כי בתוקף תפקידו כראש רשות הוא מחויב לדאוג לרווחתן של תנועות הנוער בהיבט הפיזי, כמו בהיבט החינוכי והערכי".

"אני גאה ונרגש לקבל את אות יקיר תנועות הנוער", אמר משה דדון במעמד קבלת האות. "בני הנוער הם העתיד של מטה יהודה ושל החברה הישראלית. כבוגר וכמדריך בתנועת נוער אני רואה חובה חינוכית וערכית לממש  ערכים לקידום סובלנות, אהבת אדם, נתינה ועזרה לזולת. תנועות הנוער הן הדרך הטובה ביותר להטמיע ולבטא ערכים אלה. ברכותיי לכל העוסקים במלאכה באגף חברה ונוער ובתנועות הנוער במטה יהודה".

משה דדון הוא אחד מתוך ארבעה ראשי רשויות שאות יקיר תנועות הנוער הוענק להם השנה כהוקרה על "פעילותו ועל הדוגמה שהוא נותן כראש רשות שמאמין בתנועות הנוער". את האות קיבלו השבוע גם ראש עיריית בת ים, ראש עיריית מגדל העמק וראש מועצת מיתר. מהנתונים עולה כי בארבע השנים האחרונות השקיעה מועצת מטה יהודה כ-4,000,000 מיליון ש"ח בפעילות לטובת קידום תנועות הנוער ברחבי המועצה.

אות יקיר תנועות הנוער לראש הרשות המקומית הוא אות המוענק מטעם מועצת תנועות הנוער בישראל ונועד לציין לשבח ראש רשות מקומית הפועל לקידום פעילותן של תנועות הנוער ברשות. מועצת תנועות הנוער בישראל מעניקה את אות יקיר תנועות הנוער לראשי הרשויות המצטיינים בטיפוח פעולתן של תנועות הנוער. האות מבטא את רצונה של מועצת תנועות הנוער להוקיר את  ראשי הרשויות המקומיות המציבים את פעולותיהן של תנועות הנוער בסדר עדיפות גבוה ומקצים לכך את המשאבים הראויים. אמות המידה לבחירת המועמדים לקבלת האות: מעורבותו ותרומתו של ראש הרשות המקומית בטיפוח פעולותיהן של תנועות הנוער ברשות המקומית עליה הוא מופקד, ה"אני מאמין" של ראש הרשות המקומית בנושא תנועות הנוער, ההיבט החינוכי בהפעלת תנועות הנוער ברשות המקומית והקצאת משאבים לתנועות הנוער ברשות המקומית. הענקת "אות יקיר תנועות הנוער לראש הרשות המקומית" נערכת מדי שנה בשבוע תנועות הנוער עם תחילת שנת הפעילות.

במטה יהודה פועלות כיום כשש (!) תנועות נוער בהן פעילים קרוב ל-5,000 (!) ילדים ובני נוער: בני המושבים, המחנות העולים, הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, הצופים והשומר הצעיר. התנועות פועלות כמעט בכל ישוביי המועצה בתוך ערב רב של מושבים, קיבוצים, ישובים קהילתיים וכפרים ערביים בהם מתגוררים כ-10,000 ילדים ובני נוער בכיתות א'-י"ב. ביישובים בהם לא מתקיימת פעילות של תנועת נוער מקיימת המועצה פעילויות חלופיות כחלק ממערך החינוך הבלתי פורמאלי וחיזוק תחושת השייכות לקהילה ולמטה יהודה.
 

 






שלכם
ראש המועצה האזורית מטה יהודה