יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

תרגיל חירום נערך במטה יהודה

תרגיל חירום נערך במטה יהודה
פורסם באתר בתאריך: 13/10/2013
לראשונה התקיים תרגיל חוצה לילה בשיתוף המועצה האזורית מטה יהודה, פיקוד העורף והמשטרה לבדיקת תפקוד מערך החירום * בסוף החודש ייערך תרגיל לחילוץ לכודים בזמן רעידת אדמה *ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון: "תשתית התקשורת החדשה שהוצבה במועצה מחזקת את המענה בזמן חירום"

במועצה האזורית מטה יהודה התקיים בשבוע שעבר תרגיל חירום חוצה לילה יחד עם פיקוד העורף ותחנת משטרת מטה יהודה. התרגיל בדק את מתן המענה והרצף התפקודי במערך החירום של המועצה לאורך 24 שעות וכלל החלפת משמרות בין בעלי התפקידים תוך שימור הידע באופן בו בעל התפקיד המחליף מקבל את מלוא המידע מקודמו וממשיך את תפקודו התקין של המערך המועצתי בשעת חירום.

בתרגיל השתתפו עובדי המועצה שמגוייסים למל"ח (משק לשעת חירום) ומיועדים לתת מענה מקיף ולעמוד בקשר ישיר עם התושבים בשעת חירום, בין היתר, במקרים של פגיעה בתשתיות, במתן אספקה ובמענה טלפוני ועדכונים שוטפים בהודעות SMS ומיילים. התרחיש שנבחר לתרגיל המשולב היה ירי תלול מסלול, כלומר ירי שלא בכינון ישיר, של רקטות או של פצצות מרגמה.

לראשונה תרגלו במועצת מטה יהודה תרגיל חוצה לילה שהחל ביום שלישי ה-1 באוקטובר והסתיים למחרת. לקראת התרגיל הונחה תשתית תקשורת חדשה ומחשוב במרכז ההצלה שמוקם במועצה כדי לתת מענה ונבחרה קבוצת יישובים באמצעותה דימו את התרחישים והאירועים בזמן חירום. בתרגיל המועצתי השתתפו עשרות בעלי תפקידים ובמקביל נערך תרגיל שטח לקליטת אוכלוסיה בתיכון 'הרטוב'.

"לפי הוראות פיקוד העורף בתי הספר הופכים למתקני קליטה בשעת חירום. מי שמתפעל אותם זה צוות בית הספר", נמסר ממחלקת הביטחון של המועצה. "לאור זאת השתתפו בתרגיל מנהל בית הספר וצוות המורים, כאשר מי שדימה פינוי של יישוב היו התלמידים".

התרגיל שהתקיים במטה יהודה ובבית שמש היה תרגיל אזורי כחלק מתרגול מקיף של פיקוד העורף שנמשך כשבוע. לאור התרגיל שהוכתר בהצלחה הוחלט לחזק את מערך המידע ברכישת תוכנה ייעודית לקליטת נתונים. בפיקוד העורף הביעו שביעות רצון מהתרגיל כאשר בסיכום התרגיל אמרה נציגת הפיקוד כי מבין הרשויות שהיא מכירה במחוז הוצגה בתרגיל רמה גבוהה.

"זהו צעד נוסף לשיפור המוכנות בזמן חירום", סיכם ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון את התרגיל. "תשתית התקשורת החדשה במועצה מחזקת את המענה בזמן חירום. אין ספק שהטכנולוגיות המתקדמות שהוכנסו במטה יהודה והקשר הישיר עם התושבים תורמים למערך אבל מבחינתנו תמיד יש עוד מה לעשות כדי להגביר את המוכנות, כך נעשה לקראת התרגילים הבאים".

במועצה כבר נערכים לתרגיל הבא שייערך בסוף החודש וידמה תרחיש של חילוץ לכודים מהריסות בזמן רעידת אדמה. במטה יהודה שמים דגש רב על
שדרוג מערך הביטחון ובמהלך השנה האחרונה נערכו כ-4 תרגילי חירום שכללו מתן מענה ליישובים בזמן משבר מים ומתן מענה ליישובים, העברה וקליטה של מידע לתושבים. במועצה לא מסתפקים רק בכך ומקיימים השתלמויות ייעודיות בנושא למחלקות ולאגפים השונים כמו אלה שנערכו לאחרונה באגף הרווחה ובשירות הפסיכולוגי.
 

שלכם
ראש המועצה האזורית