יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

מאות השתתפו בטיולי סוכות של תנועות הנוער במטה יהודה

מאות השתתפו בטיולי סוכות של תנועות הנוער במטה יהודה
פורסם באתר בתאריך: 13/10/2013
חניכי תנועות 'בני המושבים' ו'הנוער העובד והלומד' יצאו במהלך חופשת סוכות לטיולים חינוכיים ברחבי הארץ * תנועת 'המחנות העולים' פתחה שנה בקיבוצים

שנת פעילות חדשה יצאה לדרך בתנועות הנוער במטה יהודה וכבר ניתן לחוש בפעילות האינטנסיבית בתנועות השונות. מאות ילדים ובני נוער החלו את פעילותם בתנועות והפעילות נמצאת בשיאה.

"הפעילות בתנועות הנוער במטה יהודה תורמת לצמיחתם של בני נוער ערכיים ומעורבים בקהילה", אומר ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון. "כל מי שמביט על הפעילות הרבה של בני הנוער בשטח חש בזה. אני מאחל שנת פעילות פורייה לכל החניכים וקורא לכל מי שעדיין לא הצטרף לפעילות בתנועות הנוער לעשות זאת בהקדם. אין לזה תחליף".

כנס 'אל המחר' בנוער העובד והלומד
במהלך חג הסוכות יצאו חניכי תנועת הנוער העובד והלומד במטה יהודה לשני טיולים שיועדו לחניכי השכבה הצעירה ולחניכי השכבות הגבוהות. החניכים הצעירים (ד' עד ו'), יצאו לטיול באזור מטה יהודה, ממצפה משואה לתל גודד. בטיול השתתפו כ-100 חניכים ומדריכים והוא נערך בשיתוף עם מועצה אזורית מגילות. לתלמידי כיתות ד' זו השנה הראשונה בתנועה והחניכים לא הסתירו את התרגשותם מהטיול במהלכו ניתן דגש על גיבוש החניכים והמדריכים המצטרפים לתנועה. במהלך המסלול הוקם "נווה מדבר" למנוחה ונערכו פעילויות ובהן תחרות במשיכת חבל בו זכו חניכי התנועה מקיבוץ צרעה.

50 מדריכי וחניכי השכבות הבוגרות (ט' עד י"ב) בתנועת 'הנוער העובד והלומד' יצאו צפונה ורכבו על אופניים לאורך נחל ציפורי. את הערב העבירו המשתתפים בחניון קק"ל ציפורי, שם הדליקו מדורה, הכינו פויקה וחגגו במסיבה אל תוך הלילה. ביומו השני של הטיול השתתפו בכנס "אל המחר", שנערך במרכז הקונגרסים בחיפה. המדובר בכנס ארצי בו השתתפו אלפי חברי השכבות הבוגרות בתנועת הנוער העובד והלומד. הכנס פתח את חגיגות שנת ה-90 של התנועה והחניכים ממטה יהודה השתתפו בשולחנות עגולים ודנו באתגרי התנועה לעשור הבא. בהמשך היום נערך פסטיבל מרשים שהסתיים במסכת פרי יצירת חניכי התנועה.

בסך הכל השתתפו כ-150 חניכי הנוער העובד והלומד בטיולי התנועה מהמועצה. במועצה מציינים, כי "זהו הישג מרשים לפעילות פתיחת השנה כאשר קרוב למאה אחוז מחניכי התנועה השתתפו בטיולים, וכי המטרה היא להמשיך באותו הקצב גם במהלך השנה".

בני המושבים בגולן
במהלך חול המועד סוכות יצאו כמאה מחניכי תנועת 'בני המושבים' במטה יהודה למפעל ה-36 לזכרו של יוסי יפה ז"ל אשר התקיים במועצה האזורית גולן.

מפעל יוסי יפה הינו מסורת רבת שנים של תנועת הנוער 'בני המושבים', המשלב עבודה עם טיולים, תרומה ועשייה תוך חינוך לאהבת הארץ. יוסי יפה היה מנהיג, איש צבא ומחנך (בין היתר שימש כמזכ"ל ועדת הנוער דאז) שנהרג בשנת 1977 בעת מילוי תפקידו כאשר רכבו עלה על מוקש. במשך ארבעת ימי המפעל השכימו החניכים קום ויצאו לעבוד ברחבי הגולן בעבודות מגוונות בטבע כגון שיפוץ וסימון שבילים, שיפוץ מוצבים ישנים ואנדרטאות, ניקוי נחלים, עבודות ייעור ועוד.

בכך הגשימו החניכים את מורשתו של יוסי והגשימו את כל אותן שאיפות עליהן חלמו מקימי המושב: האהבה לאדמה ולארץ, חריצות, יושר לב ועזרה הדדית ללא מליצות. לאחר שעות העבודה טיילו בני הנוער במסלולים שונים ברחבי הגולן. את החניכים ליוו 14 חברי גרעין עודד ורכזי מטה יהודה שרון כ"ץ ולירון אהרון. המפעל הסתיים בטקס מרגש שהתקיים באמפי הגולן בנוכחות ראשי מועצות, מזכ"ל התנועה מאיר צור ובני משפחתו של יוסי יפה. במועצה מציינים כי "החניכים חזרו מלאי חוויות ותחושת סיפוק עצומה. הפעילות בתנועות הנוער במטה יהודה ממלאת את החניכים בערכים ומחזקת את קהילת התושבים".

לכתבה המלאה לחצו כאן >>

שלכם
ראש המועצה האזורית