יום שני, 28 באוקטובר 2013

המועצה לקידום הספורט

המועצה לקידום הספורט
פורסם באתר בתאריך: 20/10/2013
מספר אירועי הספורט הקהילתיים במטה יהודה תופס תאוצה, עם סיומו המוצלח של מרוץ תנך תש"ח ולקראת מרוץ היקבים הקרוב *משה דדון: "אורח חיים בריא בשילוב ערכי הטבע והמורשת זה מתכון לאריכות חיים"

משה דדון: "מה שמיוחד באירועי הספורט במטה יהודה הוא השילוב בין אורח חיים בריא לבין ערכי הטבע והמורשת שמאפיינים את האזור"

משב הרוח המרענן שהביא עמו מרוץ תנ"ך תש"ח לקהילות הרצים במטה יהודה אינו מקרי. במועצה זיהו לא מכבר את הצורך של הרצים, רוכבי האופניים, הצועדים וחובבי הספורט במטה יהודה ולכן מקיימים לאורך השנה עשרות אירועי ומפעלי ספורט לכל המשפחה.

עם סיומו של המרוץ האתגרי נערכים במחלקת התיירות ובמחלקת הספורט לאירוע הגדול הבא שייערך בשבוע הבא במסגרת אירועי הפתיחה של פסטיבל היין ה-15. ביום שישי (25.10, 7:30) ייצא לדרך מירוץ היקבים ה-5 בנקודת הזינוק בכניסה לקיבוץ נחשון. הרצים יחלפו על פני אתרי מורשת היסטוריים, ובין יקבי וכרמי היין במטה יהודה, בשלושה מסלולים: חצי מרתון (21.1 ק"מ) לגילאי 16 ומעלה, מסלול נושא פרסים כספיים לזוכים במקומות הראשונים, מסלול עממי (10 ק"מ) לגילאי 12 ומעלה ומסלול עממי (5 ק"מ) לגילאי 12 ומעלה. מאות תושבים כבר הבטיחו את השתתפותם במרוץ אליו תצטרף גם פלוגת צנחנים ובה כ-100 חיילים.

"מה שמיוחד באירועי הספורט במטה יהודה הוא השילוב בין אורח חיים בריא לבין ערכי הטבע והמורשת שמאפיינים את האזור", אומר ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון. "שילוב זה מבטיח אריכות חיים. ההצלחה של מרוץ תנ"ך תש"ח היא המשך ישיר לאירועי הספורט הרבים שמקדמת המועצה לאורך השנה. אנחנו צוברים ניסיון מאירוע לאירוע וכך נבנים המרוץ, הצעדה או התחרות הבאה. נבנית כאן קהילת ספורט יוצאת מן הכלל".

ברשימת המירוצים שמפיקה המועצה האזורית מטה יהודה בקביעות בשנים האחרונות גם מרוץ הלילה של עדולם שנערך בחודש יולי האחרון זו השנה השנייה ובו כ-600 רצים שחלפו בין שבילי פארק עדולם בשני מקצים (5 ק"מ ו-10 ק"מ) לאור ירח מלא, ומרוץ ממעמקים לזכרו של הקדט מיכאל (ישראל) דותן ז"ל.

במטה יהודה נערכות דרך קבע אירועי ספורט קהילתיים עממיים ובהם  צעדת 'אביב בהר' שנערכה בחודש אפריל האחרון זו השנה השלישית, צעדת הל"ה המסורתית ודואתלון כפר אוריה. אירועים אלה הנערכים בשיתוף פעולה בין מועצת מטה יהודה לתושבים מושכים אלפי אנשים מכל רחבי הארץ, ומחזקים את הקשר הפנים קהילתי בין תושבים מכל רחבי המועצה. כך למשל צעדת 'אביב בהר' המתקיימת בשלוש השנים האחרונות ומושכת מדי שנה כ-3,000 צועדים במזג אוויר נעים ופריחה אביבית. כבר בשלב בניית התכנית לצעדה שמו המתכננים דגש על טיפוח מפעל ספורט לכל הקהילה בשילוב עידוד אורח חיים בריא יותר. הצעדה עוברת בדרך שביל ישראל, חרבת דרבן, עין מטע והמעיין הנסתר, ובסיום נערך הפנינג לכל המשפחה שכולל חלוקת חולצות ומדליות, פינות יצירה לילדים ודוכני מזון. בין הצועדים ניתן לראות מאות תלמידים מבתי הספר ברחבי המועצה ובהם תלמידים מעין ראפה ועין נקובה, צור הדסה, קרית ענבים ועוד.

לצד אלה מתקיימים מפעלים ספורטיביים נוספים ובהם מסע לעתיד מתוק שנערך בשיתוף עם האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1), מסע אופניים לזכרו של שרון אדרי ז"ל וטורניר כדורסל לזכרה של סיוון פתיחי ז"ל.

"המסר שעובר בכל האירועים הוא מסר של אחדות, מעורבות, תמיכה, קהילה", מוסיף דדון. "רואים את זה בכל אירועי הספורט, במפעלי ההנצחה לנופלים ובאירועים לכל המשפחה. לתושבים במטה יהודה יש חלק גדול בהצלחה וראינו זאת גם במרוץ תנך תשח. שמעתי רצים שרק הגיעו אל קו הסיום של המירוץ וכבר דיברו על מירוץ היקבים שייערך בשבוע הבא. בכוונתנו להמשיך ולבנות מפעלי ספורט ברוח הקהילה במטה יהודה".
 
לכתבה המלאה >> 


שלכם
ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון