יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

נגני יד חריף עם התזמורת הקאמרית


נגני יד חריף עם התזמורת הקאמרית
פורסם באתר הבית של המעוצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 07/11/2012
למעלה מ-600 תלמידים והורים צפו ביום חמישי האחרון בקונצרט מרהיב מבית התזמורת הקאמרית הישראלית בו השתתפו תלמידים המנגנים בכלי נשיפה מבתי הספר 'מתתיהו', 'הר-טוב' ו'האלה'
היכל התרבות של מטה יהודה אירח ביום חמישי האחרון (1 בנובמבר) קונצרט ייחודי של התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחה של עידית שכטמן. הקונצרט, 'שרלוק הולמס - תעלומה בקונצרט' התקיים במסגרת פרויקט מקורי של מפעל הפיס.

במטה יהודה בחרו את הקונצרט מתוך הכרות והערכה רבה למנצחת והמלחינה עידית שכטמן. על מנת ליצור חיבור בין המופע המוסיקלי לתושבים החליטו מנהלת ההיכל דליה יונאית ומנהל 'יד חריף' טל בן אור לצרף לקונצרט את תלמידי כיתות ד' בבתי הספר 'מתתיהו', 'הר-טוב' ו'האלה' שמנגנים בכלי נשיפה בשיתוף תכנית 'קרן קרב'. התלמידים הגיעו להיכל בליווי המחנכות בהסעות שאורגנו על ידי מרכז 'יד חריף'.

במרכז הקונצרט יוצא שרלוק הולמס (השחקן ירון ברובינסקי) לגלות תעלומה מסתורית מי גנב (או שכח..) את כינור הסטרדיווריוס שלו. "בעקבות פניה של דליה אלי חשבתי שנכון יהיה לתת צ'ופר לשלושת בתי הספר השותפים לפרויקט כלי הנשיפה ולהזמינם להאזין לצלילי הקונצרט ולצפות בעלילה", מספר בן אור. "פניתי למנהלי בתי הספר יוסי שרבי, חוה מגדל ושרה דמסקי ולשמחתי ההיענות הייתה מלאה".

במרכז 'יד חריף' ציינו בסיפוק את שיתוף הפעולה בין התזמורת הקאמרית הישראלית לתלמידי מטה יהודה ואת הגעתם לאירוע של מאות בני משפחה וחברים שבאו לחוות יחד עם תלמידי פרויקט הנשיפה חוויה של מוסיקה.

ראש המועצה משה דדון בירך "על השיתוף הנכון והמתבקש בין העשייה התרבותית-מוסיקאלית לעשייה החינוכית אותה מוביל מרכז 'יד חריף'. הכניסה של המרכז לבתי הספר היא חלק מהרצף החינוכי שמתחיל בגנים ובבתי הספר בשעות הבוקר וממשיך במרכזים הקהילתיים והתרבותיים בשעות אחר הצהריים".

לכתבה המלאה >>

שלכם
ראש המועצה