יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

מפתחים את הל'ב והנשמה


מפתחים את הל'ב והנשמה
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשותו של ראש המועצה משה דדון בתאריך: 24/10/2012
בבית הספר 'הדסים' נערכו השבוע משחקי חברה להטמעת ערכים של שיתוף פעולה, פרגון ועזרה הדדית בקרב התלמידים לפי תוכנית 'מפתח הלב'

"בית הספר 'הדסים' הוא מהמובילים בישראל בעשייה חברתית, בקידום ערכים ובאופן ישיר גם בהישגים. מטה יהודה התברכה במוסדות חינוך בהם צומחים תושבים ואזרחים מעורבים ואכפתיים"

יום ראשון שיגעון. בבית הספר 'הדסים' הקדישו את יום הלימודים הראשון של השבוע להטמעת הערכים החברתיים הנלמדים בבית הספר לפי תכנית 'מפתח הל"ב' ובהם גיבוש חברתי, שיתוף פעולה, פרגון ועזרה הדדית. חצר בית הספר נצבעה בעשרות תחנות הפעלה עבור מאות תלמידי בית הספר בכיתות א' עד ו'.

הפעילות חולקה לפי שכבות גיל ומשימות. ילדי כיתות א' עד ג' השתתפו במשימות שהעצימו את שיתוף הפעולה ביניהם: משחק טנגרם קבוצתי (טנגרם הוא משחק סיני עתיק, כשהמטרה להרכיב  צורות שונות מחלקים שונים - ריבועמקבילית וחמישה משולשים בגדלים שונים), ג'נגה (מגדל קוביות) שבו כל אחד מחברי הקבוצה נדרש לגלות אחריות כדי לשמור על שלמות המגדל, מבוך קבוצתי שניתן לפיתרון באמצעות שיתוף פעולה, דוקים ענקיים ומשחק זיכרון כיתתי תלוי עזרה הדדית ושיתוף פעולה.

ילדי כיתות ד' עד ו' שיחקו ברפסודה שיש להפוך אותה כאשר כל הנוכחים נמצאים עליה, משחק זיכרון של תרגילי חשבון קבוצתי, הליכה על לבנים  ועוד. בדומה לשכבות הגיל הצעירות גם כאן נדרשו התלמידים לעבודת צוות, חשיבה יצירתית, תקשורת בונה, הקשבה ועוד.

הילדים הפגינו כישורים חברתיים ורצון לעזור וציינו, כי מבחינתם "לא חשוב אם מנצחים ומפסידים. חשוב לעבוד יחד ולעזור גם למי שיותר קשה לו. רק ככה יכלנו להצליח במשימות. היה כיף לשחק. בחלק מהמשימות גילינו סבלנות וחיכינו לתור שלנו. הרגשנו שותפים גם למשימות שהחברים שלנו ביצעו, ובחלק מהמשימות כולנו עבדנו ביחד". את הפעילות הובילה חברת 'אבן נייר ומספריים'.

מנהלת בית הספר תקוה קראוני: "בית הספר מוביל ערכים חברתיים בתוכניות לימוד שונות ומגוונות. זה בא לידי ביטוי היטב בפעילות בה ניתן היה לשמוע למרחקים את שירת הילדים וקריאות העידוד הכיתתיות. אי אפשר להתעלם מהאכפתיות, האחריות המשותפת, העזרה, הנתינה והפרגון שגילו התלמידים. אני מודה למפעילים ולצוותים החינוכיים על היום הנפלא".

בלשכתו של משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, הביעו שביעות רצון מהפעילות. "המועצה מעודדת כל פעילות פורמאלית ובלתי פורמאלית שמטמיעה ערכים של ערבות הדדית ושיתוף פעולה", נמסר. "בית הספר 'הדסים' הוא מהמובילים בישראל בעשייה חברתית, בערכים ובאופן ישיר גם בהישגים. מטה יהודה התברכה במוסדות חינוך בהם צומחים תושבים ואזרחים מעורבים ואכפתיים".

לכתבה המלאה >> 
 

 
 


שלכם
ראש המועצה