יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

מהדקים את שיתוף הפעולה


מהדקים את שיתוף הפעולה
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המעוצה משה דדון בתאריך: 31/10/2012
משלחת של כ-20 אישי ציבור, יזמים ואנשי עסקים, מהמועצה האזורית התאומה וירצבורג בגרמניה הגיעו לביקור במטה יהודה והתרשמו מתנופת הפיתוח

משלחת של כ-20 בכירים מהמועצה אזורית התאומה וירצבורג בגרמניה ביקרה בשבוע שעבר במטה יהודה. בראש המשלחת עמד אבנהרד נוס, ראש המועצה של וירצבורג, ויחד איתו הגיעו לביקור סגנים, נציגי הפרלמנט הגרמני, ראשי ערים באזור, יזמים ואנשי עסקים. במהלך ביקורם, סיירו חברי המשלחת במקומות ובאתרים שונים במטה יהודה, והתרשמו מהעשייה ומהפיתוח באזור בתחומי התעשייה, הרווחה, החינוך, התרבות, התיירות והביטחון.

באחד מימי השיא של הביקור יצאה המשלחת לסיור מרגש ב'יד ושם'. הגרמנים לא הסתירו את תחושתם הקשה מהמראות והזוועות שעוללו בני עמם לפני כ-70 שנה ושיתפו את עמיתיהם ממטה יהודה בתחושות. במועצה סיפרו השבוע כי ניכר היה על חברי המשלחת שהביקור ב'יד ושם' היה לא פשוט עבורם. בתום הסיור ערכו חברי המשלחת טקס זיכרון לנספים בשואה.

שיתוף פעולה בכל הרבדים
במהלך הביקור במטה יהודה נפגשו חברי המשלחת מוירצבורג עם קבוצת בני נוער מבית הספר התיכון עין כרם, שהשתתפה במשלחת הנוער לוירצבורג בקיץ האחרון. במפגש, שוחחו הצדדים על החוויות מהביקור בגרמניה ועל חשיבות חיזוק הקשר בין בני הנוער בשני העמים.
כזכור, מזה כעשור מקיים בית הספר התיכון עין כרם חילופי משלחות עם תלמידי בית הספר היוקרתי 'דויטשה גימנסיום' מוירצבורג. שני הצדדים מפעילים פרויקט משותף במהלכו נאספים פרטים על הקהילה היהודית באזור וירצבורג על מנת לחקור, לתעד ולהנציח את הקהילות היהודיות שחיו באזור ונספו במהלך מלחמת העולם השנייה.

"המועצה האזורית מטה יהודה יוזמת פרויקטים משותפים עם המועצה התאומה מוירצבורג לחיזוק והידוק היחסים בין העמים", אמר במהלך המפגש ראש המועצה משה דדון. "לשני הצדדים יש תחומי עניין משותפים, חברתיים וכלכליים, והאורחים לא הסתירו את התרשמותם מתנופת הפיתוח במטה יהודה. מעל לכל אנו נותנים דגש לחיבור בין בני הנוער וקיום דיון מעמיק על שואת יהודי גרמניה. כל ביקור בישראל ובגרמניה מהדק את שיתוף הפעולה בין הצדדים".

לכתבה המלאה >>


 
 


שלכם
ראש המועצה