יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

תלמידי אמי"ת נחשון לרמטכ"ל: מגנים האלימות כלפי חטיבת אפרים


תלמידי אמי"ת נחשון לרמטכ"ל: מגנים האלימות כלפי חטיבת אפרים
פורסם באתר המועצה האזורית מטה יהודה בתאריך: 20/12/2011
תלמידי כיתה י"א בישיבת אמי"ת נחשון כתבו מכתב לרמטכ"ל ומתחו ביקורת קשה על מעשי האלימות של פעילי הימין הקיצוני בבסיס חטיבת אפרים: "מעשה נבזי שאין שום לגיטימציה לעשותו". ראש המועצה משה דדון: "המעשה משקף את הערכים המוטמעים במוסדות החינוך במטה יהודה"

"אנו תלמידי הישיבה התיכונית אמי"ת נחשון, מטה יהודה ותלמידי החינוך הדתי רואים בפגיעה בחיילי צבא הגנה לישראל בכלל ובקציניו בפרט מעשה נבזי שאין שום לגיטימציה לעשותו", כך כתבו תלמידי כיתה י"א מישיבת אמי"ת נחשון של המועצה האזורית מטה יהודה בפתח מכתבם לרמטכ"ל בני גנץ. הדברים נכתבו בעקבות מעשי האלימות של פעילי הימין הקיצוני בבסיס חטיבת אפרים.

בעקבות המעשים ערך מנהל הישיבה צבי קורן שיחה עם התלמידים ועודד אותם לפעול בערכיות ולגנות את האלימות. קורן סיפר: "ביום רביעי בשעות הבוקר לאחר התפילה שוחחתי עם התלמידים בבית המדרש ודיברתי באופן חד וברור נגד האלימות בכלל ונגד חיילי צה"ל בפרט. עודדתי את התלמידים לעשות מעשה שיבהיר שהשקפת עולמנו שונה לחלוטין ומגנה מעשים מעין אלה". ואכן, התלמידים החליטו לכתוב מכתב לרמטכ"ל בעניין זה ואף הקימו דף פייסבוק בשם "כולנו סמח"ט אפרים".

בין היתר כתבו התלמידים לרמטכ"ל: "למעשים כאלה אין שום מקום – לא כחברה ומדינה, לא מבחינה מוסרית כבני אנוש ולא מבחינת התורה וההלכה. אנו רואים חשיבות גדולה על פועלכם להגנת עמנו. אנו ניאבק למען חיילינו ולא נקבל בשום פנים ואופן התנהגות אלימה נגד מגני ארצנו. בעוד כמה שנים נתגייס גם אנחנו בראש מורם ובגאווה גדולה כדי להגן על עם ישראל ועל מדינתו היהודית והדמוקרטית היקרה לנו כל כך".

"המעשה משקף את הערכים המוטמעים במוסדות החינוך במטה יהודה", אמר ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון בהתייחסו למכתב והוסיף: "אני מברך את התלמידים על היוזמה וגינוי האלימות שכל מטרתה לקחת את החוק לידיים ולפגוע באושיות הדמוקרטיה. יצא מכאן מסר חד משמעי שבז לאלימות באופן מוחלט ומוסיף גאווה לתושבי המועצה".

לכתבה המלאה >>

שלכם
ראש המועצה