יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

חינוך זהב



חינוך זה"ב
פורסם באתר בתאריך: 14/12/2011   באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה www.m-yehuda.co.il
מועצת זה"ב בבית הספר "השחר " ציינה את יום הבטיחות הלאומי בדרכים. ראש המועצה משה דדון: "פעילות ברוכה ומצילת חיים"

בבית הספר היסודי "השחר" שמים דגש על זהירות בדרכים. נציגי כיתות ג'-ו' פועלים במסגרת מועצת זה"ב במטרה להגביר את מודעות התלמידים לנושא החשוב של זהירות בדרכים. יום שלישי (29 בנובמבר 2011) הוכרז "יום הבטיחות הלאומי בדרכים". ביום זה כל כיתה למדה שיעור בנושא בטיחות בדרכים. תלמידי כיתות א' הכינו ספרון ובו כללי החצייה הנכונה, תלמידי כיתות ב' למדו על רכיבה נכונה ובטוחה באופניים, תלמידי כיתות ג' ערכו שיעור על תמרורים וכללי התנהגות בדרך ותלמידי כיתות ד-ו' למדו משל שעוסק בזהירות בדרכים.

במהלך היום התקיימה הפסקה פעילה בנושא זהירות בדרכים. נציגי מועצת זה"ב היו אחראים על התחנות וההפסקה הוארכה על מנת לתת משמעות ותוקף לחשיבות הנושא. התחנות שהופעלו: עיצוב חולצות זה"ב, בינגו, משחקים, דפי צביעה, תפזורות וכתבי חידה, גלגל הזה"ב , משחק 'הרמזור' באמצעות פעילות ספורטיבית והליכה על קביים. בסיום היום קיבל כל תלמיד מחזיק מפתחות (פנס) בו היו כתובים כללי הבטיחות בהסעה.

בית הספר האזורי 'השחר' הינו בית ספר מוסע ובו לומדים תלמידים ממושבים רבים.

מועצת זה"ב מורכבת מנציגי כיתות ד'-ו' ויוזמת פעילויות רבות ומגוונות כגון הפסקה פעילה, חונכות זה"ב ותחרויות רבות ומגוונות.

מנהלת בית הספר רנה רביד: "בית ספרנו הוא בית ספר מוסע ולכן חשוב שהתלמידים יבינו את משמעות חובת חגירת חגורת הבטיחות, חצייה נכונה ומשמעות הביטויים 'שטח מת' ו'שדה ראייה'. בכל חודש חדים את חידת החודש בזה"ב ובקרוב תיערך תחרות ההסעה המצטיינת".

משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "פעילות מועצת זה"ב בבית הספר ה'שחר' הינה פעילות ברוכה ומצילת חיים. באמצעות פעילויות חינוכיות אלה מוטמעים ערכים כמו תרבות נהיגה נכונה וחצייה בטוחה על מנת למנוע תאונות ונפגעים. התלמידים הם סוכני בטיחות בדרכים ובאמצעותם מועברים המסרים גם להורים".



תלמידי בית הספר השחר - ביום הבטיחות הלאומי בדרכיםתלמידי בית הספר השחר - ביום הבטיחות הלאומי בדרכים
תלמידי בית הספר השחר - ביום הבטיחות הלאומי בדרכים
הבלוג של משה דדון