יום שישי, 21 בספטמבר 2012

תלמידי התיכון תיעדו את סיפורי הניצולים


תלמידי התיכון תיעדו את סיפורי הניצולים
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון בתאריך: 12/09/2012
ניצולי שואה ותלמידי תיכון במועצה האזורית מטה יהודה ערכו השבוע בבית זית ערב מסכם לפרויקט תיעוד עדויות * בשנה הקרובה יתקיים פרויקט נוסף בקיבוץ צובה * ראש המועצה משה דדון: "חיבור בין עבר והווה למען העתיד"
"במהלך הערב נערכה הרצאה מטעם המשרד לאזרחים ותיקים על זכויות ניצולי שואה, הושמעו קטעי נגינה קלאסיים והוקרן סרט שצולם במהלך השנה על העדויות והקשר בין הניצולים ובני הנוער, ויועלה בימים הקרובים לאתר האינטרנט של המועצה"

אגף הרווחה במועצה האזורית מטה יהודה הוביל בשנה האחרונה פרויקט תיעוד עדויות במטרה לקרב בין בני הנוער לניצולי השואה תושבי המועצה בני הנוער צילמו העדויות אשר נערכו לסרט מרגש.

ביום חמישי שעבר (6 בספטמבר) נערך בבית זית ערב מרגש לסיכום הפרויקט. במהלך הערב נערכה הרצאה מטעם המשרד לאזרחים ותיקים על זכויות ניצולי שואה, הושמעו קטעי נגינה קלאסיים והוקרן סרט שצולם במהלך השנה על העדויות והקשר בין הניצולים ובני הנוער, ויועלה בימים הקרובים לאתר האינטרנט של המועצה. ניצולי השואה מהיישובים מעלה החמישה, קרית ענבים, שורש ובית זית סיפרו על הקשר החם שנוצר עם בני הנוער ועל הרצון המשותף לשמור על הקשר גם לאחר סיום התכנית.

"בימים בהם מספרם של ניצולי השואה הולך ופוחת אנו רואים בתוכנית זו חלק מהשליחות שלנו למען הדורות הבאים", אומרתמנהלת אגף הרווחה דפנה בירן-אשתר. "זוהי חובתנו המוסרית להעניק להם את כל המידע על זכויותיהם ולהמשיך ולאסוף עדויות מהניצולים שחיים כאן איתנו היום. אנו ממשיכים בפרויקט המוצלח ובשנה הקרובה  תיפתח בקיבוץ צובה קבוצה נוספת עבור ניצולים ובני נוער".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון"הפרויקט מתעד את סיפורי הניצולים, ובהם גם כאלה שסופרו לראשונה. אנו רואים חשיבות רבה בתיעוד סיפורי החיים של הניצולים שמספרם הולך ופוחת משנה לשנה. החיבור הבין דורי  הוא חיבור בין עבר והווה למען העתיד".

 לכתבה המלאה >>


שלכם
ראש המועצה