יום שלישי, 6 במרץ 2012

מתיאוריה למציאות בהדסים מתיאוריה למציאות בהדסים מתיאוריה למציאות בהדסים

תלמידי כיתה ה' בבית הספר 'הדסים' יישמו בשלושת החודשים האחרונים את תיאוריית האינטליגנציות המרובות של פרופ' הווארד גרדנר ולפיה לכל תלמיד יש מספר אינטליגנציות שצריכות לבוא לידי ביטוי גם בבית הספר

בספרו 'אינטליגנציות מרובות בכיתה' מיישם תומס ארמסטרונג את תיאוריית האינטליגנציות המרובות של הווארד גרדנר למצבי הוראה ולמידה בכיתה. הספר מלמד כיצד לאבחן את פרופיל האינטליגנציות של התלמידים בכיתה ולפתח אותן באמצעות שיעורים מותאמים. באופן זה, הופכת התיאוריה של גרדנר על האינטליגנציה האנושית לכלי חינוכי רב עוצמה.
לפי התיאוריה, לכל תלמיד ישנן מספר אינטליגנציות אשר צריכות לבוא לידי ביטוי גם במסגרת בית הספר. תלמידי כיתה ה' בבית הספר "הדסים" יישמו את התיאוריה בהצלחה בשלושת החודשים האחרונים, מתוך מטרה לבטא כישורים שאינם מקבלים את מלוא תשומת הלב בלמידה היומיומית האינטנסיבית.
כך למשל, הביאה שלי את מיומנויות המחשב המפותחות אצלה, ישי צייר בעיפרון בעלי חיים, עומר הכין עבודה על היכולת לעבוד בו-זמנית עם שתי אונות המוח בהציגו כישורי קרקס משעשעים, נויה בחרה להשתמש בצבעים כדי להביע רגשות וחן הכינה גן חיות מרשים מפלסטלינה, ליעד הביא לידי ביטוי את כישוריו בתחום הספורט בכלל ובכדורגל בפרט, ושירן הכינה חוברת המלצות מרשימה על ספרים רבים שקראה במהלך תקופת יישום התיאוריה.
התלמידה שלי סיכמה במילים: "הפרויקט הוא הדבר הכי משמעותי שנגע בי מאז שהתחלתי ללמוד בבית הספר".
הפרויקט הוצג בכיתה כאשר לכל תלמיד ניתנה האפשרות להסביר ולספר על עצמו ולדבר על נקודות החוזק שלו בפני מורים, הורים ותלמידים שהגיעו כדי להתרשם ולעודד.
בלשכת ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, מסבירים כי מערכת החינוך במועצה כובשת מדי יום פסגות פדגוגיות, חינוכיות וערכיות חדשות. "התוכנית ליישום התיאוריה של גרונר עומדת בקנה אחד עם מטרות המועצה כפי שהוגדרו בתוכנית האסטרטגית לחינוך ולפיהן אנו פועלים להביא כל תלמיד לידי מיצוי אישי מקסימאלי לפי היכולות, הכישורים ותחומי העניין שהוא מגלה".
 

שלכם
ראש המועצה