יום שני, 19 במרץ 2012


סיור בבתי ספר עין כרם והרטוב
פורסם באתר הבית של המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ראש המועצה משה דדון  בתאריך: 06/03/2012
ד"ר יחיאל שילה, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך ומשה דדון, ראש מועצה אזורית מטה יהודהביקרו בבית הספר התיכון הניסויי "עין כרם" ובתיכון "הר-טוב"
 
ד"ר יחיאל שילה, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך:"חלה נסיקה בהישגיהם הלימודיים והחינוכיים של בתי הספר "עין כרם" ו"הרטוב" והם הפכו סמל למצוינות. אין כאן קסם. לא נשלפו תלמידים אחרים מהכובע ולא הוחלף צוות מורים. יש כאן מנהיגות חינוכית מערכתית. ראש המועצה, משה דדון, הוביל תכנית חינוך אסטרטגית ארוכת טווח ובשיתוף פעולה הדוק עם מנהלי בתי הספר, מפקחי המינהל לחינוך התיישבותי וההורים, הצליחו כולם יחד לחולל שינוי אמיתי ולהביא את בתי הספר הללו להישגים מרשימים".

משה דדון, ראש מועצת מטה יהודה אמר כי תחום החינוך בתקופת כהונתו נמצא בראש סדר העדיפויות. "בשלוש השנים האחרונות הגדלנו את תקציב החינוך מ- 62 מלש"ח בשנת 2008 ל-105 מלש"ח בשנת 2012. השקעת המועצה בחינוך פר תלמיד היא הגבוהה ביותר בארץ ועומדת על כ- 7,000 ₪ בשנה, לרבות מלגה ע"ס 1500 ₪ שהמועצה מעניקה לכל תלמיד המעוניין לצאת למסע לפולין. פירות ההשקעה לא אחרו להגיע: שיעור הזכאות לבגרות עומד על כ-80%, אחוז הנשירה הצטמצם מאד ועומד על פחות מאחוז אחד, וחלה ירידה משמעותית במספר תושבי המועצה שלומדים במוסדות חינוך מחוץ לתחומה – 27% בלבד בשנת 2012 לעומת 43% בשנת 2008. זכינו לקבל את אמון התושבים במערכת החינוך של המועצה ואני מתחייב להמשיך להשקיע בה לטובת ילדיהם".
ראש המועצה הודה במילים חמות לד"ר יחיאל שילה על שליווה מקרוב את יישום תכנית החינוך במועצה, תרם מניסיונו העשיר בתחום החינוך והיווה כתובת זמינה לכל שאלה ובקשה.

המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך הינו מחוז ארצי המפקח על כל בתי הספר האזוריים-התיישבותיים העל יסודיים ובראשו עומד ד"ר יחיאל שילה. ד"ר שילה, יחד עם חברי הנהלה בכירים במינהל, ביקר ביום ג', 28.2.2012, במוסדות החינוך העל יסודיים שבמועצה אזורית מטה יהודה כאורחו של משה דדון, ראש המועצה, במטרה להתרשם מקרוב מהעשייה החינוכית והפדגוגית בבתי הספר "עין כרם" ו"הר-טוב".
 



שלכם 
ראש המועצה