יום שלישי, 6 במרץ 2012

פסטיבל האוכל במטה יהודה - חגיגה של צבע וטעמים

יום חמישי, 19:00 בערב, בכניסה לבית המועצה. בחוץ, גשמי ברכה ששוטפים כל פינה. בפנים, באוהל גדול המימדים שהוקם לכבוד אירוע הפתיחה הרשמי לפסטיבל האוכל ה-12, חגיגה של ממש: כאלף איש נהנים מעשרות דוכני אוכל, בירה ויין שמציעים שפע של טעמים, מסורות ותרבות אתנית משובחת.
 
בין המבקרים גם משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, שהגיע לברך את עמיתו, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, על הפתיחה המרשימה של הפסטיבל. הריחות והטעמים מהמטבח הכורדי, המרוקאי, הקוצ'יני, התימני, הטורקי והישראלי מתערבבים זה בזה לחגיגה קולינארית אדירה יחד עם עוגות, קינוחים ומבחר בירות מהאזור.
 
בין הממולאים, הכריכים והמרקים החמים פוצחות הלהקות האתניות של מרכז 'יד חריף' במקבץ ריקודים מסורתיים במרכז הרחבה. הקהל לא נשאר אדיש למחזה הנפלא, שולף מצלמות ומתגודד סביב בריקודים ומחיאות כפיים קצביות.
 
לבמה עולה משה דדון, ראש המועצה שמברך ומודה לכל העוסקים במלאכה: "זוהי משפחת מטה יהודה. זה היופי, זה הפולקלור, זו התרבות, זו השפה, זו המשפחה. עברתי פה, טעמתי מטעמים, פגשתי אנשים, ראיתי סיפורים. מאחורי כל מיזם עומדים אנשים טובים ויקרים, עומדת משפחה שמייצרת אומנות. אני רוצה להודות לכל אלה שבשנים האחרונות עמלו ופיתחו את הפסטיבל והחגיגה של האוכל. במטה יהודה צריך דברים גדולים כי יש פה אנשים גדולים".
 

שלכם 
ראש המועצה
משה דדון