יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

2000 תושבים בטקס חנוכת בית הספר למגזר הערבי

התרגשות רבה אחזה בתושבי הכפרים עין ראפה ועין נקובה שהגיעו לטקס במעמד שרי הממשלה וראש המועצה. דדון: "מטה יהודה היא דוגמא ומופת לקידום הישגים בחינוך בכלל ובמגזר הערבי בפרט"
באווירה חגיגית ומרגשת התקיים טקס חנוכת בתי הספר לתושבי הכפרים עין נקובה ועין ראפה. 2000 תושבים מילאו כל פינה במגרש הספורט בבית הספר יחד עם ראש המועצה האזורית מטה יהודה משה דדון, שר החינוך גדעון סער, השר להגנת העורף מתן וילנאי ושר התמ"ת שלום שמחון. באירוע נכחו גם סמנכ"ל משרד החינוך ומנהל מינהל הפיתוח יגאל צרפתי מנהל מחוז ירושלים מאיר שמעוני, המנהלים החדשים של בתי הספר סחר עירקי (יסודי) וראיד מסרווה (חטיבה ותיכון), מפקחות בתי הספר ונציגי רשת "ברנקו וייס" שנבחרה לנהל את בית הספר התיכון ברשות המנכ"לית ניבה חסון.
"הקמת בית הספר והעמידה על העקרונות שהותוו בתוכנית האסטרטגית לחינוך שמות את המועצה האזורית מטה יהודה כרשות מובילה בעשייה חינוכית", אמר ראש המועצה משה דדון והוסיף: "התחייבנו למצב ערכים כמו שוויון, ערבות הדדית, הישגיות ומצוינות בקרב קהילת התושבים ואנו עמלים מדי יום לצורך מטרה זו. מטה יהודה היא דוגמא ומופת לקידום הישגים בחינוך בכלל ובמגזר הערבי בפרט".
הטקס לווה בלהקת הרקדנים "דבקה" ממרכז יד חריף, להקה של בית הספר היסודי ותזמורת דרבוקות שמורכבת מתלמידי החטיבה והתיכון, ובמהלכו נשאו דברים ראש המועצה משה דדון ושרי הממשלה גדעון סער, מתן וילנאי ושלום שמחון. האירוע החל בסיור של ראש המועצה, שרי הממשלה, הנהלת בתי הספר והנהלת מחוז ירושלים במשרד החינוך ברחבי בית הספר, בין הכיתות ובספרייה. נציגי רשת "ברנקו וייס" התחייבו בפני הנוכחים להעלאת הישגים והציונים ובכלל זאת במבחנים הבינלאומיים.
התושבים, משפחות, הורים ותלמידים עטו על עצמם חולצות לבנות. את הטקס הנחו שני תלמידים בעברית ובערבית, בסיומו עלו על הבמה תלמידי כיתות א' שביצעו את הריקוד "לעוף" והפריחו בלונים.
ראשי הוועדים של עין ראפה ועין נקובה הודו לראש המועצה ובירכו אותו על נחישותו להקים מבנה מפואר, תוך שינוי מהותי בתפיסה החינוכית והפדגוגית באופן שיוצר שוויון הזדמנויות וחתירה למצוינות.
כידוע, עד לפני שלוש שנים המשיכו בוגרי בית הספר היסודי עין רפא – עין נקובה את לימודיהם בחטיבת הביניים והחטיבה העליונה בבית הספר המקיף באבו גוש. בקיץ 2009 נעתר מנכ"ל משרד החינוך היוצא שמשון שושני לבקשתו של ראש המועצה להשאיר את בוגרי בית הספר היסודי ללמוד ביישובם, על מנת לשמור את הרצף החינוכי ולמנוע את זליגת התושבים ליישובים מרוחקים. משרד החינוך נענה לבקשה ואישר הפעלת בית ספר שש שנתי לילדי הכפרים הערבים החל משנת 2011. הקמתו של בית הספר היא חלק מתנופת הפיתוח ברחבי מטה יהודה שכוללת הקמת 13 מוסדות חינוך במטה יהודה בשנתיים האחרונות ובהם: שני בתי ספר תיכוניים, שני בתי ספר יסודיים ותשעה גני ילדים.