יום שלישי, 11 באוקטובר 2011

עובדי הנוער במטה יהודה קיימו השתלמות פתיחת שנה

כ-40 עובדי נוער השתתפו בסמינר השנתי שנערך בבית שאן ועסק בעבודה עם נוער וקהילה. ראש המועצה משה דדון: "המועצה מקנה את מירב הכלים לאגף חברה ונוער כחלק ממדיניות שמשלבת בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי"
 
עובדי מערך החינוך הבלתי פורמאלי במועצה האזורית מטה יהודה פתחו את שנת הפעילות תשע"ב בהשתלמות לכלל עובדי הנוער והקהילה (ענ"קים) ומדריכי הנוער במטה יהודה.

ההשתלמות התקיימה באכסניית אנ"א בבית שאן, ובה לקחו חלק כ-40 עובדי נוער מיישובי המועצה. בין הנושאים שעלו לדיון: עבודה עם נוער וקהילה ביישובים תוך מתן דגש למדריך הנוער כמחנך וכמחולל שינוי בקהילה, עבודה עם תנועות נוער, חשיבותה של עבודת הצוות, עבודת המדריך בראייה מועצתית, קידום נוער ועוד.

משתתפי הסמינר נהנו גם מסיור מודרך בבית שאן, מחזיון אור-קולי בגן הלאומי בעיר ומערב חברתי מהנה ומגבש. את ההשתלמות פתחו עובדי הנוער (כמיטב המסורת) בטיול רגלי ורטוב בנחל הקיבוצים.

ביומה האחרון של ההשתלמות התקיים מפגש מרתק עם העיתונאית גל גבאי (ערוץ 2), בנושא סדר היום החברתי בישראל. גבאי ריתקה את הקהל והתפעלה מהמעורבות והפעילות של חלק ממשתתפי הסמינר בתחום החברתי. בסיום המפגש הודתה העיתונאית לנוכחים וציינה כי המפגש עם מדריכי הנוער ממטה יהודה חיזק אותה ונתן לה אמונה וכוחות מחודשים בעשייה החברתית.

בהמשך השנה, כחלק ממערך ההשתלמויות השנתי של מחלקת הנוער, יתקיימו אחת לחודש ימי עיון נוספים לעובדי הנוער במועצה, בנושאים שונים כגון: תרבות הפנאי של בני הנוער, בניית סולם ערכי, עבודה עם נוער בסיכון, מנהיגות נוער ועוד.

משה דדון, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: "המועצה מקנה את מירב הכלים לאגף חברה ונוער כחלק ממדיניות שמשלבת בין החינוך הפורמאלי לבלתי פורמאלי, לאור התוכנית האסטרטגית לחינוך. אנו רואים בבני הנוער במטה יהודה חלק בלתי נפרד מהעשייה במועצה ומקיימים פעילות נרחבת לאורך כל השנה בדמות הרצאות, סיורים, הצגות, טיולים ועוד. בני הנוער במטה יהודה רוכשים ערכים ומיישמים אותם בחיי היום יום של המועצה. כך בונים קהילה".

ההשתלמות בצפון התקיימה במסגרת מערך ההשתלמויות וההעשרה השנתי של עובדי מחלקת הנוער במטה יהודה.


השתלמות עובדי הנוער במועצה האזורית מטה יהודההשתלמות עובדי הנוער במועצה האזורית מטה יהודה
השתלמות עובדי הנוער במועצה האזורית מטה יהודה