יום שני, 16 בנובמבר 2015

תודה לכם!



החודש הבינלאומי לאזרחים הוותיקיםכ-400 תושבים ותיקים השתתפו השבוע. באירוע הוקרה של המועצה לדור המייסדים 
המועצה האזורית מטה יהודה קיימה השבוע את אירוע השיא לתושבים הוותיקים במסגרת החודש הבינלאומי שחל בימים אלה כהוקרה לאזרחים ותיקים מכל רחבי העולם.
תמונה מטקס אזרחים ותיקים במטה יהודה
האירוע, 'בוקר חגיגי לוותיקי מטה יהודה', החל בקבלת פנים חגיגית שלוותה בכיבוד עשיר ל-400 התושבים הוותיקים שהגיעו להיכל התרבות בקיבוץ צרעה. את האירוע ראש המועצה משה דדון, מפקח השירות לזקן במשרד הרווחה, ראובן מרדכי, מנהלת העמותה למען הזקן במטה יהודה, מירי איבלר, חברי הנהלת העמותה, ומנהלי אגפים ומחלקות המועצה.
במהלך הטקס הוענקו אותות הוקרה לשני מתנדבים ותיקים במרכז היום לתושב הוותיק בנחם, דוד גבאי, תושב אדרת שמעביר שיעורי תורה במרכז, ודליה ברקאי מקיבוץ נתיב הל"ה שמעבירה שיעורי מלאכה.
תמונה מטקס אזרחים ותיקים במטה יהודה
"מטה יהודה מוקירה את התושבים הוותיקים ורואה זכות גדולה להעניק להם מגוון שירותים ופעילויות", אמר  משה דדון. "אתם, דור המייסדים של המועצה, עמוד התווך של היישובים, הקמתם משפחות ובניתם בתים ויישובים בעשר אצבעות. אנו אוהבים אתכם, נרגשים יחד אתכם ומבטיחים להמשיך ולעשות הכל למען איכות החיים שלכם. אתם מושא להערצה ולגאווה עבור כל תושבי המועצה".
בהמשך הבוקר צפו הוותיקים בהצגה 'הבחירה' מבית תיאטרון אורנה פורת ופוזרו ליישובים בהסעות שארגנה המועצה, לא לפני שקיבלו לידיהם פרח כהוקרה ממטה יהודה. האירוע נערך, כאמור, במסגרת החודש הבינלאומי לאזרחים הוותיקים, במהלכו קיימה המועצה מספר פעילויות וחילקה בשיתוף חניכי תנועות הנוער מגנט עם טלפונים חיוניים ועלון מידע על אירועי החודש בכל בית אב.
תמונה מטקס אזרחים ותיקים במטה יהודה
"אנו מכירים ומוקירים את פועלם של הוותיקים", הוסיפה דפנה בירן אשתר, מנהלת אגף הרווחה. "זו ההזדמנות לומר להם שוב תודה על תרומתם הרבה למטה יהודה. בכוונתנו להפוך את הענקת אותות ההוקרה לוותיק המתנדב למסורת ולקיים אירועים מעין אלה מדי שנה".
תמונה מטקס אזרחים ותיקים במטה יהודה
התושבים מברכים
התרגשות רבה אחזה בקרב התושבים הוותיקים שהגיעו להיכל ושיבחו את המועצה על הפקת האירוע והפעילויות הרבות שהיא מקדמת עבור אוכלוסיית גיל הזהב.
"אין לי מילים. כל הכבוד למועצה", אמרה חנה דותן, רכזת מועדון הוותיקים באדרת. "הפיקו אירוע יוצא מן הכלל. הייתה קבלת פנים מאוד יפה של כל הצוות, ארוחה מקסימה, והופעה נהדרת. אני מאוד מקווה שיופקו עוד אירועים מעין אלה. זה עושה לתושבים הוותיקים ממש טוב על הלב. תודה לכולם בשמי ובשם הסבתות - למשה דדון, לדפנה ולעובדות הסוציאליות. יש לנו רק מילים חמות".
"התושבים שלנו מאוד נהנו. היה אירוע יוצא מן הכלל", מסר חיים בן שלמה, רכז מועדון הוותיקים בצור הדסה. "אני מלא הערכה ותשבוחות על ההשקעה והמחשבה שמוקדשת בוותיקי מטה יהודה. אני מאוד מקווה שיהפכו את זה למסורת".
"נהנינו מאוד מההצגה, מהכיבוד, מקבלת הפנים. תודה לכם", סיכמה מרים אלחרר, רכזת מועדון הוותיקים בשדות מיכה. "אנחנו מאוד מרוצים מהמועצה. יש שינוי של 180 מעלות ביחס לוותיק. יש יותר פעילויות. בכל פעם שאני פונה למועצה אני מקבלת סיוע. יש לנו חוגי התעמלות, אורח חיים בריא משולב ביוגה צחוק, ומלאכת יד. אנחנו פעילים ונהנים כל השנה".


שלכם
משה דדון ראש המועצה